Dagens klokke

Her går det fortsatt i skeleton.

Jeg har helt siden den ble lagt ut her første gang (på 30k-tallet?) vært fascinert....og ekstremt nær å slå til i sommer. Det er noe/mye som tiltrekker på denne og dessverre noe/mye som gjør at jeg styrer unna.
Skulle gjerne sett denne på nært hold eller til ekstremt flippbar-pris :D
 
Jeg har helt siden den ble lagt ut her første gang (på 30k-tallet?) vært fascinert....og ekstremt nær å slå til i sommer. Det er noe/mye som tiltrekker på denne og dessverre noe/mye som gjør at jeg styrer unna.
Skulle gjerne sett denne på nært hold eller til ekstremt flippbar-pris :D

Det er en like-it-or-not klokke. Jeg har vært fascinert av skeleton lenge, men det koster vanligvis mer enn det smaker. Med denne var ikke pris noe issue, og jeg må si meg veldig godt fornøyd med klokken.
Innsyn til deler av urverket fra oversiden er fett, og litt jålete. Baksiden er heller ikke ueffen.
Klokken går høvelig presis også, virker det som.

Kommer nok til å kjøpe en brun skinnrem til Perrelet-en med tid og stunder. Tror det hadde kledd den.

Perrelet GTG en dag?

gratulerer så mye!

Jo, takk, har vel hatt den en mnd tid nå. Perrelet++ gtg er det vel temmelig sannsynlig at det blir ila 2014 ;)
 
2013-12-30182620_zpsd6b00841.jpg
 
Milgauss i skogen



Milgauss i bilen.



Nb. Se rødmarkering på turteller i bilen (9500 rpm.Wankel).
Nesten som en klokke med 28800 bphr.

Milgauss på jobben.



Her hjelper det med klokke som tåler magnetisme på 1000 gauss.

Milgauss på konsert.


Alt dette på en dag.

Phuuuuuuuuuuu…….
 
Redigert:
Manglende skiføre gjør både bikkja og meg slappe i fisken, men det blir i det minste noen fine kvelder på verkstedet:
temporary_zps85451e6e.jpg
 
Er så priveligert å ha min bestefar enda, som var så snill og ga bort denne saken til meg i jula.
Han hadde igjen arvet den av sin onkel en gang i tiden. Ikke akkurat noen Rolex, men affeksjonsverdien for meg er likevell til stede. Reima er forøvrig ikke orginal.

 
Er så priveligert å ha min bestefar enda, som var så snill og ga bort denne saken til meg i jula.
Han hadde igjen arvet den av sin onkel en gang i tiden. Ikke akkurat noen Rolex, men affeksjonsverdien for meg er likevell til stede. Reima er forøvrig ikke orginal.

Har en "Automatic Super" av samme type, også et arvestykke. Over 50 år gammel med minimalt vedlikehold, og holder tiden tålig bra fortsatt.

IMG_5745.jpg