Dagens klokke

tombs skrev:
Stian D skrev:
IWC Portuguese Automatic

IMG_0211.jpg

Uskarpt bilde var det og.. :eek:

Men det er et nydelig ur :D

Enig enig! Jeg er meget misunnelig!! 7 dagers Portoguese er en av mine drømmeur! :D

Sponon skrev:
Dagens klokke blir en Ollech & Wajs pilot på en maratac
Den der synes jeg er ganske kul, er det den som kalles Pilot 3095? Hvor kjøpte du den fra? Jeg kunne tenkt meg en O&W, og har lagt inn noen bud på noen auksjoner for slike i ny og ne....

krille skrev:
Sponon skrev:
Dagens klokke blir en Ollech & Wajs pilot på en maratac
Den der synes jeg er ganske kul, er det den som kalles Pilot 3095? Hvor kjøpte du den fra? Jeg kunne tenkt meg en O&W, og har lagt inn noen bud på noen auksjoner for slike i ny og ne....

Ja, det er 3095. Kjøpt hos gnomonwathces.com.

Santos-Dumont skrev:
IWC Jumbo Ingenieur.
;) nesten: designer Gerald Genta er riktig og Jumbo er riktig.
Ingenieur SL skulle jeg gjerne hatt forresten.
Det gjenstår da tre muligheter med Genta og 70 tallet ( men RO´en har ingen indexer kl.12 og Vacheron sin 222 har kortere indexer)

her er baksiden:

149nud1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Entropy
lobergen skrev:
Det gjenstår da tre muligheter med Genta og 70 tallet ( men RO´en har ingen indexer kl.12 og Vacheron sin 222 har kortere indexer)

her er baksiden:

En bakside med et Genevastempel, og da må det jo være en Patek Philippe Nautilus.

Bilde av fremsiden også, please!

Pepsi på strap - tricolorstyle

Hvis Erling Kagge hadde hatt en fransk fetter; Rene Kagge - så hadde han brukt en strap som denne :mrgreen:

28052009025.jpg

lobergen skrev:
da blir det Nautilus 5711 i dag også

Virkelig flott. Jeg har hatt lyst til å prøve en sånn på armen lenge, men er det en ting jeg ikke trenger, så er det å ha lyst på en Pathek Philippe også.

Ellers så må jeg si at det virker som om du har en fantastisk samling, lobergen. Du skriver at den er "fornuftig" ett eller annet annet sted, men jeg mistenker fornuften å være av den typen som av og til får meg til å gå innom urmakere og tenke: "Det mest fornuftige ville være om den klokken også var hjemme hos meg".

Jeg hadde ikke blitt lei hvis du hadde laget en post i "Galleriet" for å si det sånn.

Santos-Dumont skrev:
"Det mest fornuftige ville være om den klokken også var hjemme hos meg".

:D Jeg føler meg svært ofte fornuftig ...

Santos-Dumont skrev:
Jeg hadde ikke blitt lei hvis du hadde laget en post i "Galleriet" for å si det sånn.

Tiltredes! :D