Dagens klokke

Gratulerer med fantastisk flott klokke Sponon. Den regnes som en slags grail for meg (Norsk Tipping ringte ikke i dag heller:(). Den peneste skiven også IMO.

Tombs: flott den GMTen! Er kassen identisk med den klassiske "Bond-seamasteren"? Jeg vurderer en GMT, men ble aldri helt komfortabel med hvordan Bond-seamasteren satt på håndleddet.

Denne tråden er for tiden helt fantastisk lesning! Utrolig mye flotte klokker folk sitter med i dette langstrakte land!
 
Enig, Rovers! Og gratulerer til deg også Tombs!
Kul combo forøvrig. Smp gmt var lenge min favoritt Omega.
Fikk litt kløe igjen når jeg så din nye!:cool:

Rolex og fyr på peisen her i dag!:D

3a863e54.jpg
 
Konas "Dagens". Liker når hun låner denne. Et ur som sitter perfekt både på hennes slanke armer og mine syltelabber.:cool:

Det sier noe om perfeksjonert design.:cool:

da0fc84f.jpg
 
Enig, Rovers! Og gratulerer til deg også Tombs!
Kul combo forøvrig. Smp gmt var lenge min favoritt Omega.
Fikk litt kløe igjen når jeg så din nye!:cool:

Rolex og fyr på peisen her i dag!:D

http://i925.photobucket.com/albums/ad95/frodef/3a863e54.jpg[/IMG]

Lekkert, liker det jeg ser! Skulle gjerne hatt peis, men skulle mye heller hatt en gull Rolex!
 
Verdens første automatiske kronograf-verk i dag

Og da forventer du sikkert et bilde av en Zenith - El primero. Men jeg har faktisk latt meg fortelle at Seiko slo Zenith på målstreken og leverte med denne den første automatiske krongrafen.

e8c41f5d.jpg
 
Har vært på fjelltur i Jotunheimen, og var fredag på topptur til Galdhøpiggen og Veslepiggen. Glemte selvsagt å ta wristshot på Jotunheimen, men dette er tatt på toppen av Veslepiggen (legg merke til høydemåleren!).

IMAG0256.jpg


Kommer meg i dag til hektene med denne:

IMAG02651.jpg
 
Tombs: flott den GMTen! Er kassen identisk med den klassiske "Bond-seamasteren"? Jeg vurderer en GMT, men ble aldri helt komfortabel med hvordan Bond-seamasteren satt på håndleddet.

Rovers:Takker :D
Så vidt meg bekjent er kassene identiske med unntak av heliumsventilen på SMTP...
Prøv den på nato, da er den superkomfortabel :cool:
 


Utrolig nice klokke!!!! regner med at det der er en seiko mod....... Likte den uansett utrolig godt, om det er en mod, hvilke klokke er det i såfall som er moddet? er delene fra yobokies?

Tenker litt på å prøve meg på et lite modde prosjekt :)
 
Utrolig nice klokke!!!! regner med at det der er en seiko mod....... Likte den uansett utrolig godt, om det er en mod, hvilke klokke er det i såfall som er moddet? er delene fra yobokies?

Tenker litt på å prøve meg på et lite modde prosjekt :)

Jepp, SKX007 moddet av Yobokies :)
 
Så det var du som stakk av med den :( Gratulerer med et fantastisk ur. Ser meget bra ut!

Takk, er super fornøyd med klokken :)

Hoi! :eek:
Det gikk kjapt. Grattis! Den er helt rå.:D

Ja, det var veldig spontant kjøp av meg, ikke noe som var planlagt i det hele tatt. Jeg ble mildt sagt betatt av klokken under GTG, og "MÅ HA" følelsen tok overhånd, noe jeg så absolutt ikke angrer på ;)

Den var stilig! Hvor fikk du tak i den? :p

Jeg vant den på bingo på Jærradioen :p

Hehehe! Gratulerer, Sponon!
Skimter jeg mine fingeravtrykk på siden der?
Skjønner godt at du kjøpte den, like lite som at J. solgte den...

Nyt helgen med verdens deiligste lenke rundt håndleddet!:cool:

Takker! Lenka er helt fantastisk. Gruser alt jeg har prøvd tidligere :)

Gratulerer med AP`n Sponon :D

Takk, tombs ;)

Gratulerer med fantastisk flott klokke Sponon. Den regnes som en slags grail for meg (Norsk Tipping ringte ikke i dag heller:(). Den peneste skiven også IMO.

Jeg er enig med deg, Rovers. Detaljene på klokka oser av kvalitet og god utførelse. Liker spesielt godt hvordan rotoren oppfører seg, eller hvordan AP har konstruert urverket mtp å "lade" opp gangreserve. På automatiske urverk har jeg kun opplevd at rotoren lager litt skringle lyd, men her er det konstante clicks/ratching. Kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener, for jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forklare det, hehe.

Andre som har kjenskap til dette urverket kan kanskje forklare litt mer professjonelt ;)

Jeg kommer til å poste noen bilder og skrive noen ord om klokka i galleriet.
 
"Dagens-" er som å besøke den deiligste restaurant med stjerner i Guiden.
Førsteklasses delikatesser tilberedt av de beste kunstnerne innen faget.:cool:

Klarer pokker meg ikke å få denne av armen.:D

cc18f728.jpg