Dagens klokke

Dagens klokke og To Do liste.

10597370_769389539769630_1425491744_n.jpg
 
Kollega

Kollega ville teste Nomosen min på armen. Fikk hans Seamaster i retur:

Ikke dum den, altså, men skulle det vært en Omega hadde det nok blitt en Speedy-variant eller en 231.13.42.22.03.001 (Aqua terra med blå skive og "fulltekstdag" på toppen og dato nede) evt. GMT-versjonen av samme.
 
Hadde noen-og-femti personer på hagefest her på lørdag. Våknet søndag med denne på magen. 5513 fra 1973.





Etter en liten runde med smergelpapir og Biltemas metallpolish er plexien på stell.




Hverken selger eller jeg husket detaljer omkring handelen, så endelig avtale ble først inngått i går. Stor takk til @Mathfjeld og @lobergen for utmerket support og informasjon underveis.
 
Redigert av en moderator:
Har vært så happy med Exploreren at alle andre har blitt neglisjert, men nå lurer jeg på om ikke denne må få være med på jobb i morgen. Jepp, det er en Reduced, men den er gammel, passe slitt og innehar sjarm i bøttevis spør du meg…

 
Må snike inn et nytt bilde i dagens før midnatt, ettersom "ny" lenke kom i posten i dag!
Bilde fra tidligere i dag, etter at skjortestrykingen var unnagjort (Sukk, ikke lett å være kommet ut i arbeidslivet!):

SuperEngineer II-lenke (tungchoy/strappedfortime)

Ganske stilig:


Veldig god lås:


Men selve lenken FØLTES litt mindre solid/ massiv ut enn forventet, selv om den egentlig godt kunne vært tynnere. Mulig det skyldes at alle de tre langsgående bitene i midten roterer fritt rundt den tversgående stolpen de sitter på. Det gjør den behagelig, men også vel "bøyelig", også på tvers. Skal testes mer i morgen.
 
@Skovdahl Takk fort det. Vil tro at Flyback sin er noe eldre enn min - kanskje 69-70. Jeg er langt fra noen ekspert, så dette kan være skivebom. Et prakteksemplar, ser det ut til.
 
Redigert av en moderator: