Dagens klokke

PO'en på luftetur i Hundremetersskogen.

20141230_133554_zpsb617798c.jpg
 
Teknisk sett er vi på overtid, men siden jeg ikke har lagt meg ennå, bringes noen bilder fra Afrikas nordligste by, altså Paris.

2iats7m.jpg

STÅL OG STÅL: Elvelangs langs vakre Seinen. I bakgrunnen sees et pussig tårn av stål.

33cma2s.jpg

PÅ SPORET AV DEN TAPTE TID: På Place de la Madeleine, plassen som har fått sitt navn etter de kjente kakene som bør nytes sammen med lindete.

2pq45fq.jpg

PARISERJUL: Det er ingen hvit jul i Paris. Derimot er det et hvitt hjul i Paris. Det kan sees i bakgrunnen.

fp9kih.jpg

OPERA — BEST PÅ AVSTAND: Foran operaen. Nå som jeg er alene, kommer jeg på at jeg aldri har turt å fortelle min elskede kone at jeg egentlig synes opera er maniert og fjollete.

20pez3a.jpg

PÅ GALLERI: En snartur innom Galeries Lafayette.

n5izro.jpg

PLACE DE LA CONCORDE: Pariserne har jaggumeg oppkalt en plass etter det berømte flyet! Stilig.
 
Redigert:
Tar med denne lekre saken i dag, og håper at kanskje noen kan legge merke til den ... :rolleyes:



For øvrig ønskes en riktig god nyttårsfeiring til alle! :)
 
ZJRd1M.jpg

Denne gamlingen stiller til fest på årets siste dag! Takk for det gamle og unboks det nye!
 
Redigert:
n5izro.jpg

PLACE DE LA CONCORDE: Pariserne har jaggumeg oppkalt en plass etter det berømte flyet! Stilig.

Plassen ble bygget i 1755 og fikk sitt endelig navn Concorde i 1830 for å fremme unifisering av folket i landet.
Gjennom dette ble den siste konge av Frankrike Ludvig XVI, sin fru og tusenvis av andre som var mot revolusjonen guillotinert der.
"Concorde" betyr enighet, sammenslåing, harmoni mellom mennesker.
 
Plassen ble bygget i 1755 og fikk sitt endelig navn Concorde i 1830 for å fremme unifisering av folket i landet.
Gjennom dette ble den siste konge av Frankrike Ludvig XVI, sin fru og tusenvis av andre som var mot revolusjonen guillotinert der.
"Concorde" betyr enighet, sammenslåing, harmoni mellom mennesker.
Hvah? Ble ikke Place de la Concorde oppkalt etter det kjente flyet? :D

Hva blir det neste? At Place de la Madeleine ikke ble oppkalt etter madeleinekakene? At de ti bud ikke ble skrevet til filmen med samme navn? :mrgreen:
 
Redigert:
Hihi. Hvah? Ble ikke Place de la Concorde oppkalt etter det kjente flyet? Hva blir det neste? At Place de la Madeleine ikke ble oppkalt etter madeleinekakene? At de ti bud ikke ble skrevet til filmen med samme navn? :mrgreen:

Jeg bare gir en kontruktiv detalje til din "morsomme" kommentar siden jeg har tilbringet 27 år av mitt liv i Paris.

Dessuten er jeg overrasket at det bare ble "...En snartur innom Galeries Lafayette." siden det er blitt en "mekka" for klokkemerkene i siste.
Hils Hung-Vuong på Girard-Perregaux butikk for meg neste gang du skal dit.
Kos deg med turismen din.
 
Dagens magi

Et helt vanlig bezel i aluminium


Simsalabim?


"Plutselig" keramisk (og mørk grå)
 
Redigert: