Dagens klokke

Ny klokke! Jeg synes disse nye "Monster Tuna" modellene til Seiko er utrolig kule. Liker veldig godt "shroud" designet som gir ekstra beskyttelse til bezelen og glasset, hele klokken gir en utrolig solid følelse på armen. Som denne testen som @Fyrsten postet for en stund siden viser, så tåler disse Seikoene ekstremt mye og varer lett livet ut om man gir dem jevnlig service. Dette blir en hverdagsklokke og ferieklokke som kan og skal være med på alt. :cool:

Var spent på om den med sine 46,5mm ville bli for stor, men overraskende nok sitter den perfekt og virker helt passe. Nå er jeg 190cm og kan tåle større klokker, men allikevel så virker den nesten mindre enn Planet Ocean 8500 på 42mm som jeg hadde før. Dette har nok med at selve skiven ikke er større enn på en vanlig monster, men metallet og beskyttelsen rundt er større. Skiven har forøvrig en veldig fin dybde i seg med den nye og brattere "chapter ringen". Finish nivået er skremmende høyt for en klokke til 500$, Seiko er rett og slett i en egen klasse her hva gjelder penge/klokke ratio etter min mening.

Også kjekt at jeg tydeligvis kan få den til å gå omtrent på sekundet rett hver dag med å variere posisjonene den ligger i over natten. På slutten av dagen har den sakket rundt 10 sekunder, og dette tas igjen ved å legge den med glasset opp om natten. Ganske fiffig måte å få et litt unøyaktig verk (4r36) til å gå helt "bang on". :D

Faktisk lenge siden jeg har vært så happy med et nytt kjøp. Gleder meg til å dra på ferie og svømme rundt med denne :)


16590054832_0ebe873d55_b.jpg


15968544164_de00e55a69_b.jpg
 
Redigert av en moderator:
Zelos og båt nr 2 i verdens nest største cruisebåt-serie "in the making" :)

IEqDG6O.jpg


Du vet produksjonshallen er stor når man nesten ikke finner båten fordi den ligger gjemt bak en annen ;)

qoi9cCo.jpg