Dagens klokke

@Ursa Major

Ser ut til at det er Explorer-dag idag :D

Må si jeg har mer sans for Explorer II enn Sub etter hvert (bald statement her på forumet :p).
 
@Ursa Major

Ser ut til at det er Explorer-dag idag :D

Må si jeg har mer sans for Explorer II enn Sub etter hvert (bald statement her på forumet :p).

Jepp! Synes Explorer II er helt rå! Dessverre er det vanskelig å fange den på bilde. Mye verre enn Sub synes jeg. Ser nesten litt kjip ut på bilder, men i virkeligheten er den überfantastisk.
 
_MAT1960.jpg
 
Det oransje monsteret har vært på lanken hele uken. Det er jo egentlig ganske pussig at et ur med så mange rare detaljer klarer å fremstå så tøft som helhet. Kassen er asymmetrisk, lenken har ingen likhet med hodet (men den er ekstremt komfortabel), viserne er jo ikke akkurat skjønne og matcher ikke med timemarkeringene på skiven, urverket kan ikke trekkes opp og hacker ikke. Men jeg er veldig glad i den - er vel beateren som aldri kommer til å forsvinne fra samlingen. Kanskje den til og med får en service en gang i fremtiden :)

(så nå at jeg hadde glemt å stille datoen...jeje)

OM.jpg
 
Barsk kombo! Hvordan er kvalitetsfølelsen opp mot f.eks Sinn?

-Vegard

Nå holder generelt Sinn en utrolig høy standard, spesielt med tanke på prisen synes nå jeg, men Glycine har nok nok lagt litt mer arbeid i bl.a kassen. Begge merkene kjører jo tålig Standard ETA verk med geneva stripes (Sinn`s med see through caseback) så det er det jo ikke så mye å si på. Det skal sies at Airman`n er silkemyk å trekke opp, kontra Sinn 556/656 som virker endel røffere i mekanismen.
Skinnreimen som fulgte med Airman`n er forsåvidt i en helt annen klasse enn hva Sinn tilbyr. Fløyelsmyk kontra Sinn sine stive og relativt ubehagelige reimer.
 
Hehehe, ja, står dårlig til her inne skjønner jeg. Bare gammelt skrot.
Mogens; jepp, det var jammen en tanke!