Dagens klokke

Da ble det en til før jul allikevel da;)

Og for en klokke!!!

Kjempeklokke, grattis! Inspirert av UJU, tar Odile seg en liten svingom for den!
tumblrl2kxunbbnj1qz9b3k.gif
 
Får håpe at de tillater ettermontering av Pepsi eller coke på 116710 da. Da løper jeg hele veien til Bjerke hvertfall.
 
+1! Jeg håper inderlig Rolex lanserer en GMTIIc Pepsi på Basel-messen neste år!

Det håper jeg også på, men nå går det jo i keramikk hos Rolex, og rødfargen skal visst være ganske så vanskelig/tidkrevende å få til i følge et intervju med en Rolex-representant på TimeZone. Men kanskje den kommer likevel.
 
klokke121of1.jpg



Hei, ny på forumet. Klokka på bildet, Longines Flagship*** Automatic, ble kjøpt rundt 1963-1966 av min far som hans "finklokke". Han døde i 1974 og uret har ligget siden da.
Har ikke interessert meg spesielt for ur inntil for et par måneder siden. Tenkte å kjøpe meg et ur til 2000-3000 kr. Sjekket på nettet og fant at Longines produserte Flagship-serien ennå og i en prisklasse som jeg ble overrasket over.
Fant fram uret fra skuffa og leverte det inn på Protid Bodø. For 1500 kr fikk jeg overhalt uret. Kjøpte ei flott reim på ebay og nå er det min store stolthet. Uret er nydelig og affeksjonsverdien for meg kan ikke prissettes.

Er nå blitt hekta på klokker og finner mye interessant på denne sida. Har nettopp kjøpt ei Longines Conquest i bursdagsgave til min bedre halvdel og prøver nå å overse den fristende Grande Vitesse som ligger til salgs på denne sida...
 
Velkommen til forumet.

Hadde vært morsomt om folk også hadde skrevet litt om hvordan de fant tidssonen. Koslig med masse nye medlemmer om dagen:)
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, folkens!:p:p Uret er på armen i dag også!

Frodo: Ja, det er et imponerende ur. Det er STORT, men allikevel langt penere på armen enn andre store ur jeg har hatt.

BRIO: Jeg har hatt en Ingenieur latent lenge. ME har jeg vært og sett på ved et par anledninger og det er en utrolig barsk klokke. Men det er var muligheten til å få en med 7-dagersverket som avgjorde i denne omgang. Nettopp dette gjør at noen kanskje vil hevde at det ikke er en "ekte Ing." siden antimagnetikken er ofret til fordel for safirglass på baksiden. Jeg for min del synes fortsatt klokken er "top of the pops";)

UJU og Krille: Takk for dansen! Jeg blir så glad!


09caab28.jpg