Dagens klokke

Birth-name klokka i dag også
DSC_0461_zpsh6zqr4tu.jpg
 
Er jo ikke bra å poste dette bildet her på forumet. Men må gi den noen dager på armen for å se hva den kan gjøre for meg. Jeg savner det gammeldagse, finmekanikken, det ladefrie, vanntette, som bare går og går. Denne vekker ingen følelser, men den forenkler faktisk en del ting i hverdagen..

 
Synes det var litt ubalanseet med de kantene på reima opp mot lugsa. Milgausen, reima var egentlig tiltenkt, har vel muligens større lugs.
Her er hva som kan skje når man
a) Ikke klarer å bestemme seg for om man vil ha Milgauss eller Explorer
b) Misliker lenker
c) Er så sikker på at man skal ha Milgauss at man bestiller seg reimer med oransje søm
d) Likevel kjøper seg en Explorer
e) Setter reima tiltenkt Milgaussen på Exploreren​

214270-B.jpg

214270-A.jpg
 
Synes det var litt ubalanseet med de kantene på reima opp mot lugsa. Milgausen, reima var egentlig tiltenkt, har vel muligens større lugs.
Det er en Hirsch-reim som ikke er tiltenkt noen spesiell klokke, men som er spesiell på den måten at den har buet avslutning mot kasse. Da blir det nødvendig å kunne regulere avstand mellom reim og kasse. Det skjer ved hjelp av et uttakbart og 90° roterbart plaststykke, som gir opptil 8 alternative avstander til kasse, kombinert med høyderegulering. Jeg har regulert høyden (som kanskje er det du reager på) etter at bildet ble tatt. Den er skikkelig fiklete å montere, men reima er svært komfortabel og oser kvalitet; jeg er svært fornøyd. Hirsch Medici heter den, og koster rundt 500 kr.

Hirsch%20curved%20ends.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og moses
Bildet er bra det...


Enig. Syns det begynner bli prestasjonsangstnivå på bildene i tråden her. :p

Her i gården er det leggetid, og etter en periode med tullete barnebøker er vi tilbake på gammel litteratur som vi begge liker igjen. Toåringen bryr seg ikke nevneverdig om historien uansett, vil bare høre en stemme. Så nå er det Gilgamesh til kvelds fremover. :)

iJgMX5P.jpg