Dagens klokke

I alle fall når man fokuserer feil ;)
Umulig fokus er en del av totalpakken her, og en viktig grunn til at frontkameraet fortsatt gir elendige klokkebilder.

Har du forsøkt å holde en forvokst iPhone 6s Plus med én hånd samtidig som du skal trykke med en finger på rett sted på den enorme skjermen for rett fokus før du trykker et helt annet sted igjen for å få tatt bilde før fokus endres igjen? ;)

Jeg ga det noen forsøk før jeg ga opp, etter febrilsk trykking på skjermen endte alle likevel opp med feil fokus... :D
 
DSC_0060_zpsqpygdrer.jpg
 
Har du forsøkt å holde en forvokst iPhone 6s Plus med én hånd samtidig som du skal trykke med en finger på rett sted på den enorme skjermen for rett fokus før du trykker et helt annet sted igjen for å få tatt bilde før fokus endres igjen? ;)

Jepp. Det er helt håpløst å ha to steg á-la "First tap to Focus and then tap to Capture". Jeg søkte på nettet og finner ingen løsning med iOS sin egen app. På Android er det slik at man kan velge "Tap to focus and shoot" ved bare ett trykk på skjermen. iOS sin (default) løsning virker jo helt håpløs. o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS