Dagens klokke

1453543666146-530234582.jpg
 
Denne er altså så flott, at jeg har nesten ikke ord. Greit - Rolex er Rolex hva kvalitet og følelse angår, men dette er hva jeg kommer til å sikte meg inn på som neste(og siste) high-end sportsur.

Rolex er Rolex, ja, men det finnes tross alt en del annet der ute, og man kan bli litt blind her på sonen. At denne modellen ikke er i produksjon lenger sier kanskje sitt, men om man ser på klokkeblogger etc. fra noen år tilbake, får man et litt annet inntrykk enn at dette er et dårlig alternativ. Og da blir det fort mye spennende klokke for pengene i mine øyne. ;)

Noen eksempler, som altså ikke er mine ord eller meninger - men for å sette dette litt i perspektiv. Vet jeg tar sjanser her, så igjen: Kun for å nyansere, jeg står ikke inne for disse sitatene - og de er vel også gjerne litt subjektive da de er fra en 2010-post i ablogtowatch.

"First, it is beautiful, very easy to live with, has more features than a Submariner, and is much more a timepiece for the watch enthusiast."

"A Glashutte watch is going to cost a little but more (from an MSRP standpoint) - but not that much more. And from a retail perspective you can probably get the Sport Evolution cheaper (and you can't really get Rolex discounts)."

"The Rolex Submariner is a nice watch on all accords, but very common, hides no special secrets, and is very straight forward. The Sport Evolution is a connoisseurs' sport watch."