Dagens klokke

Beater søndag

image.jpeg
 
Min første 'seriøse' klokke. Jaeger-LeCoultre Master Calendar Meteorite. Som litt over gjennomsnittlig interessert i astronomi føles det litt spesielt å gå rundt med en bit av en 4 milliarder år gammel meteoritt på armen. Denne har gått i bane mellom Mars og Jupiter i rundt 4 milliarder år, før den for 800 000 år siden krasjet med Jorden i Nord-Sverige. Har vært gjennom tre istider før den ble oppdaget, og etterhvert stykket opp og deler av den havnet på håndleddet mitt.


Jaeger_zpse6aep7ai.jpg
 
Redigert:
Min første 'seriøse' klokke. Jaeger-LeCoulte Master Calendar Meteorite. Som litt over gjennomsnittlig interessert i astronomi er det litt spesielt å gå rundt med en bit av en 4 milliarder år gammel meteoritt på armen. Denne har gått i bane mellom Mars og Jupiter i rundt 4 milliarder år, før den for 800 000 år siden krasjet med Jorden i Nord-Sverige. Har vært gjennom tre istider før den ble oppdaget, og etterhvert stykket opp og delvis havnet på håndleddet mitt.


Jaeger_zpse6aep7ai.jpg
Fantastisk!! Gratulerer!
 
Min første 'seriøse' klokke. Jaeger-LeCoulte Master Calendar Meteorite. Som litt over gjennomsnittlig interessert i astronomi er det litt spesielt å gå rundt med en bit av en 4 milliarder år gammel meteoritt på armen. Denne har gått i bane mellom Mars og Jupiter i rundt 4 milliarder år, før den for 800 000 år siden krasjet med Jorden i Nord-Sverige. Har vært gjennom tre istider før den ble oppdaget, og etterhvert stykket opp og delvis havnet på håndleddet mitt.


Jaeger_zpse6aep7ai.jpg

Den var utrolig stilig. Gratulerer!

Selv sitter jeg og leser om en islandsk landnåmsmann hvis mor antakeligvis var fra Sibir.

2016-03-20%2014.50.31_zpsj7gxxlx8.jpg