Dagens klokke

Med været som herjer her i vest, er det viktig med tilstrekkelig vanntetthet;
20160802_100931_zps5unhxu11.jpg
 
Daytonaen er på et ufrivillig spa hos Bjerke. Flott service, men laaaang ventetid. Så nå har jeg gravd dypt i klokkeboksen og funnet 20 årsgaven til meg selv:)

Jeg la merke til at skishop på Kvitfjell i vinter hadde slike skistropper til salgs. Tydelig at noen har tatt opp produsjonen etter mange års tørke. Ser at din er den "korrekte" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg la merke til at skishop på Kvitfjell i vinter hadde slike skistropper til salgs. Tydelig at noen har tatt opp produsjonen etter mange års tørke. Ser at din er den "korrekte" :)

Min stropp fulgte faktisk med på et klesplagg fra Amundsen sports, http://amundsensports.com. Se knappen med lengde-/breddegradmønster og av logo på bildøra til en av grynderne. Skulle nesten tro de var sponset av Patek (Aquanaut) - for i min verden var det nemlig Patek som fant opp lengde og breddegrader:)




Forøvrig et par andre udugelig flotte Pateker på denne siden! Men med stripemønster. Mener intenst at det var Patek som fant opp stripene ogsåo_O
 
Med været som herjer her i vest, er det viktig med tilstrekkelig vanntetthet;
20160802_100931_zps5unhxu11.jpg
Så sant som det er sagt..maken til drittvær har jeg ikke opplevd på lenge!

I dag må det bli 2 bilder...


Gratulerer så mye med flott PloProf!

Vis vedlegg 11228
Dagens og dagens unboxing. Takk til @Todda for heads up lagerstatus...

Edit: Legger inn et bilde til. Flott skive. Ekstremt VFM!
Vis vedlegg 11230
Grattis med nytt! Utrolig flott skive på disse.

Daytonaen er på et ufrivillig spa hos Bjerke. Flott service, men laaaang ventetid. Så nå har jeg gravd dypt i klokkeboksen og funnet 20 årsgaven til meg selv:)
Kul kombo! Tør jeg spørre hva dette spaoppholdet skyldes?

Ellers, temarelatert - siden det er nummeret før fisken svømmer i luften, er en skikkelig dykker på sin plass i dag - igjen :rolleyes:

image.jpeg
 
Kul kombo! Tør jeg spørre hva dette spaoppholdet skyldes?
Vis vedlegg 11232

Takk:) Rolex Date 15200 har bare 19mm lug-width, så måtte finne en annen løsning enn en av de mange 20mm natoene jeg har... er ikke klar for lenke ennå, tviholder på sommerfølelsen i lett rem.

SPA-oppholdet skyldes et dunk i bakken, får se hvordan verkstedet løser problemet (kan være enkelt, kan være dyrt), forsikringsselskap er koblet inn, mer info følger etter 12-14 ukers behandling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Min stropp fulgte faktisk med på et klesplagg fra Amundsen sports, http://amundsensports.com. Se knappen med lengde-/breddegradmønster og av logo på bildøra til en av grynderne. Skulle nesten tro de var sponset av Patek (Aquanaut) - for i min verden var det nemlig Patek som fant opp lengde og breddegrader:)




Forøvrig et par andre udugelig flotte Pateker på denne siden! Men med stripemønster. Mener intenst at det var Patek som fant opp stripene ogsåo_O
http://amundsensports.com/product/norgesreima/
Til andre som fikk lyst på en også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere og Genta
O


Gratulerer så mye med ny klokke @Hammerfjord .......Er ikke ofte man får en slik mulighet.
Her er vel klokka kommet i sitt rette 'miljø' også,selv om du sikker ikke kommer til og bruke den på riggen som toolwatch ;)
Takk! Nei, det blir ingen dykking på fritid med den og ingen offshore tur med den heller.
Mange jobber gikk tapt i oljeindustrien og nå blir det ingen foto-survey på meg: jeg må skru og da blir jobbeklokken med som vanlig...
Men hjemmekos og enkelte fjellturer blir det. Klokken er fantastisk i hvert fall.
 
Min stropp fulgte faktisk med på et klesplagg fra Amundsen sports, http://amundsensports.com. Se knappen med lengde-/breddegradmønster og av logo på bildøra til en av grynderne. Skulle nesten tro de var sponset av Patek (Aquanaut) - for i min verden var det nemlig Patek som fant opp lengde og breddegrader:)




Forøvrig et par andre udugelig flotte Pateker på denne siden! Men med stripemønster. Mener intenst at det var Patek som fant opp stripene ogsåo_O

Logoen til Amundsen Sports er nok sterkt inspirert av Pateks mønster, gründer Jørgen Amundsen er svært klokkeinteressert og stod i sin tid bak Amundsen-klokkene :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta