Dagens klokke

Stor måne nå. Kjenner hårene reiser seg litt.

Det var et par elever en dag som bemerket at det var en måne og stjerner på klokken min. De ble svært imponert over denne funksjonen. Interessant med tanke på at disse barna er utstyrt med iphone og diverse andre hightech-leketøy. Kanskje noen nye rekrutter?

En annen artig episode var regning med sirkler i mattetime. En oppgave i boken var "mål noen runde gjenstander i nærheten... osv" Følgende dialog:

"Hei... kom hit. Jeg må måle diameter på klokken din"

(0,2 sek)

"42 mm"

"???"

:mrgreen:

Det ble Speedy Pro i dag.:D

ce539e73.jpg

Stor måne nå. Kjenner hårene reiser seg litt.

Det var et par elever en dag som bemerket at det var en måne og stjerner på klokken min. De ble svært imponert over denne funksjonen. Interessant med tanke på at disse barna er utstyrt med iphone og diverse andre hightech-leketøy. Kanskje noen nye rekrutter?

En annen artig episode var regning med sirkler i mattetime. En oppgave i boken var "mål noen runde gjenstander i nærheten... osv" Følgende dialog:

"Hei... kom hit. Jeg må måle diameter på klokken din"

(0,2 sek)

"42 mm"

"???"

:mrgreen:

Hvilke klokke hadde du på armen da? :D
Satser på at du forklarte barna at du hadde godt øyemål, ikke at du kunne diameteren på klokken din i hodet. ;)

Zeno er egentlig undervurdert

Må si jeg er begeistret for min Zeno, som stadig blir foretrukket fremfor langt dyrer ur. Dette er en Zeno XL, 43 mm, ref. P554. Komfy og riktig størrelse. Det har et ETA2824/2-verk som har gått upåklagelig siden jeg kjøpte den.
Zeno.jpg

Må si jeg er begeistret for min Zeno, som stadig blir foretrukket fremfor langt dyrer ur. Dette er en Zeno XL, 43 mm, ref. P554. Komfy og riktig størrelse. Det har et ETA2824/2-verk som har gått upåklagelig siden jeg kjøpte den.

Da kan du jo klare deg med den, og så kan du slenge Ingeniøren i postkassa til meg :)

Zeno.jpg

Min Zeno får og mye armtid, min er dog alvorlig diger men komfy allikavel. Den får nok enda mer armtid framover desverre. Er svært imponert over bang/buck ratioen hos zeno

WP_000189.jpg

SO II på wannabe buffalo rem. Ikke at bildet er godt nok til at remmen er synlig..

I morgen blir det gummi på samme klokken da jeg skal en tur til tanken for å se litt modelltesting av skrog i praksis. Skal prøve å snike meg til et WS når ingen ser på! :D