Dagens klokke

50d5d299-b0c7-fb9e.jpg

Bursdagsgave til meg fra meg. Nesten så man skulle tro jeg viste hva jeg ville ha =).

Deilig å tre inn i de harry rekker.

Dagens kurs økt er over etter nesten 3 timer undervanns navigasjon. 2 dykk igjen og kurset er unnagjort. "Underwater Navigation" kurs i kun 1 m sikt burde vel egentlig være obligatorisk for Paneristi med litt over gjennomsnitt interresse for historie ;) P.S. Antirefleks behandling er oppskrytt.....

Sentinel-1.jpg

Så et bilde ifra igår (eller kansje dagen før). Dette må være en klar favoritt til Sponon og hans forkjærlighet for Sinn UX :cool:

sinn-is-better.jpg

Frode.

Casio digital

Jeg ble inspirert av alle de fine gamle Casio kalkulator klokkene som har dukket opp her i det siste, og rotet frem min gamle WR-50 fra 1989. Gummireima var som glass, og knakk bare jeg tok i den, alle trykkerne satt fast, og klokka ser egentlig ut som den har vært i krigen. Ok etter å ha lekt urmaker en hel ettermiddag nå går trykkerne lett og fint, og jeg fikk også prøvd den med et improvisert 3 volts batteri, og displayet lyste opp helt perfekt som det skulle. Nytt 3 volts batteriet til 29 kr. i rett størrelse er bestilt, og en 20 mm. nato er tynt på Casio'ens 19 mm. lugger. :p

casio+1989+01.jpg

Explorer II

Larsern, tro det eller ei, men i natt drømte jeg om en slik klokke. Fargeblind som jeg er kan jeg ikke garantere at det var samme farge på remmen.

Dette forumet bør merkes med en advarsel. Man kan bli mentalt ustabil og miste prioriteringsevnen. Her blir det striskjorte og havrelefse inntil Explorer'n er i hus :D

God påske!

Min trofaste følgesvenn og arbeidskamerat gjennom snart ti år, hvorav de siste seks årene med spade, spett og gravemaskin. Den har aldri fått annen omsorg enn en tur i dusjen med meg en gang i blant.

005.jpg

De stadige bildene av hvit Explorer her, pluss at den ser så ekstremt bra ut på Norges-NATOen, gjør at jeg nå har satt en slik på listen.. for en nydelig klokke den er! :D

De stadige bildene av hvit Explorer her, pluss at den ser så ekstremt bra ut på Norges-NATOen, gjør at jeg nå har satt en slik på listen.. for en nydelig klokke den er! :D

Ja du er ikke helt alene om det, men dessverre vil terassen ha møbler og en bod må bygges og ......

Nei vi får se, hadde virkelig gjort seg med en slik liten lurifaks ;)

Tøft! Jeg har en nesten maken. Sliter litt med å finne quickset date og dag funksjon på den. Tror kanskje eksemplaret jeg har fått er litt defekt. :(
Vet ikke hvordan det er på din, men på min trykker du krona halvveis inn for å stille dato, og helt inn for å stille dag. Litt pussig system, men det fungerer!

Har endelig satt frem møblene på terassen. Nå er det vår.:D:cool:

DSCF00132.jpg

Voldsomt hvor lenge denne skulle sitte på håndleddet da.:cool:
De andre klokkene må føle seg fullstendig glemt etter at denne kom i hus.

Samurai i morgendisen på hytta idag.
"Rasket" med meg 4 klokker når vi skulle reise og ser nå at det ble 4x Seiko! (Monster, Samurai, Alpinist, og 007)
Blir egentlig litt overasket over valget i etterkant, enten har jeg tatt med for få klokker, eller så er faktisk Seiko "hytteklokke" for meg. (Eller var jeg helt fjern i gjærningsøyeblikket?)
Hytta ligger ved sjøen så Seiko Diver er fornuftig nok, men likevel.............

Redigert: