Dagens klokke

Denne er jeg glad i, og jeg er ikke så helt misfornøyd med remmen heller.

002-5.jpg

Hva er nå dette da??? Ikke før har man satt beina innenfor døra og åpnet den første rødvinsflasken etter å ha bidratt seriøst til å opprettholde Norges nasjonalbudsjett, så bare ramler det inn med gruppepress rundt familien Widerberg og passende klokke. Det går da virkelig ikke ann. Ok - her er mine mandags bidrag i så måte:

Mandag1.jpg

Mandag2.jpg

Øhhh - det var altså far og sønn :)

Frode.

Må bare spørre;) Er 09.48 klokke er på bilde, ikke sant..? Hjelper ikke ta et raskt blikk på klokka å se tiden,når det er en sånn 24h klokke vel.. Men rå er den i alle fall:)

Det er riktig. Det er en 24 t klokke. Manuelt opptrekk og et deilig urverk!
Og den er enda råere i virkeligheten!:D
(Har laget en review av den også som ligger ute på forsiden.)

Det er riktig. Det er en 24 t klokke. Manuelt opptrekk og et deilig urverk!
Og den er enda råere i virkeligheten!:D
(Har laget en review av den også som ligger ute på forsiden.)

Følger da såpass med her inne at jeg har lest reviewen Frodo;) Men måtte bare spørre om jeg så riktig tid på bildet.. Fordi jeg måtte nemelig se 5 ganger før jeg så riktig tid ;) Men skal jammen lese reviewen en gang til nå :)

Å fytti ******* Sponon! I tillegg til å være en meget dyktig fotograf er det en fantastisk klokke du har der! De bildene der gjorde dagen:)

( og så får jeg en merkelig trang til å lære meg å dykke;) )

Hvorfor fikk jeg plutselig lyst på en Bulova Accutron, ErikR?

:D

Fordi Bulova er mye klokke for en billig penge. ETA verk, stilren design.

Men,

Det er egentlig ikke så mye annet på gang. Den er diger og tung og siden Valgranges verket er jo dimensjonert for større ur (type 43-45mm) og sentrifugalkraften på rotoren er så sterk at når du beveger uret gjør at hånda di av og til får ukontrollerte bevegelser!

Fordi Bulova er mye klokke for en billig penge. ETA verk, stilren design.

Men,

Det er egentlig ikke så mye annet på gang. Den er diger og tung og siden Valgranges verket er jo dimensjonert for større ur (type 43-45mm) og sentrifugalkraften på rotoren er så sterk at når du beveger uret gjør at hånda di av og til får ukontrollerte bevegelser!

For det første beveger jeg meg aldri fort, bortsett fra med kjøretøy, og for det andre er mine lemmer såpass korte at ukontrollerte bevegelser medfører liten eller ingen fare for omgivelsene.
;)