Dagens klokke

Til ære for Santos-Dumonts julekalender stiller jeg med gammel Zenith i dag:
bilde-65.jpg

Likte den der!

hmm revurderer ønskelista før jul..

Ny nato på dagens

Ramla inn en ny nato i går.

_DSC4541.jpg

Hadde håpet at sand/beige fargen var noe mindre gul, men synes uansett det ble en bra kombo.

min første post i denne tråden, men dagens klokke blir : Tag heuer Grand Carrera Calibre 17 RS2 :D
som forøvrig også lever opp til brukernavnet.

Rakk ikke ta wristshot, så fant et jeg tok for et par uker siden. Beklager stort bilde....
klokke-TagHeuer.jpg

Ikke beklag stort bilde :D Denne var lekker...tar den gang til;)

IWC AT på meg i dag.
God helg!

CFE3BB07.jpg

@Minuteman og Frode: jeg har en Flagship på 38 mm. Den fullkommen.

Og når skal den flippes?
:)

Følger opp med en fetter av din AT.
Ser at jeg i iveren etter å få tatt bilde til dagens har jeg glemt å stille både tid og dato. Men jeg forsikrer alle mistenksomme sjeler om at bildet ble tatt for et kvarters tid siden.

028-6.jpg

Det der var noe av det lekreste jeg har sett på lenge, hva er eksakt modellbetegnelse på denne? :D

Takk for det. Navnet er Zenith El Primero Rainbow og modellbetegnelsen er Ref 02 0471 400. Den er vel fra tidlig nittitallet. Du finner litt informasjon om den på side 2 i min evig uferdige klokkesamlingspresentasjon her: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?3910-Morinis-klokketro/page2

Dypere kunnskap om El Primero oppnås ved å lese Santos Dumonts julekalender som allerede etter dag 2 vel har presentert mer informasjon om Zenith enn noen andre på TS.

Gått med B-42 i dag.. Men jeg har som mange andre fått oransje nato på min Seiko OM.. så da får den bli med ut på byen 8)
DSCF2035.jpg

Hva slags klokke er det!? Ligna jo veldig så på denna Omegaen :O

Det er en homage fra Ocean7 som heter LM7 av den originale PloProf 600. De startet faktisk det prosjektet før Omega annonserte sin PloProf 1200, og da var jo PloProfen noe de færreste hadde mulighet til å kjøpe. Jeg liker den utrolig godt, under $1000 koster den, tror de siste modellene der er på salg til $750 nå. Den jeg har er Chronometer utgaven med blå skive.

Siste "frihelg" på lang, lang tid. Kjerringen på jobb. Etiopisk kaffe i koppen. Har lest igjennom en del tråder på TS jeg ikke har lest før. Akkurat ferdig med Frodos galleritråd. Skal til å starte på Moores galleritråd. På armen Carrere Twin Time - min første ordentlige klokke. Hatt den i snart 7 år, har aldri sviktet meg. Etter en liten service går den nå +/- 2 sek pr. dag. Perfekt lørdag. :)

978143_l.jpg

DSCF2037.jpg

Nå på struts :D Prøvde nato også, det ble faktisk veldig tøft, men feil nato til skjorten man skal ha i dag ;)