Dagens klokke

d336467f.jpg
 
Lekkert, denne må vi få vite mere om:D

Takk! Det er alltid hyggelig når det er flere enn en selv som liker klokka si.

Dette er den enkleste modellen til Breguet - Type XX Aeronavale 3800ST. Det er en klassisk pilotklokke med flyback funksjon, som ble designet til det franske luftforsvaret på 50-tallet.

Urverket er et modifisert Lemania 1372 som blir brukt ekslusivt i Breguet modeller. Det er en videreutvikling av Lemania 1873 som blir brukt i Omega Speedmaster. Det er med andre ord ikke et fullblods in-house urverk, til tross for at Lemania er en del av Breguet.

Personlig er jeg veldig glad i denne klokken, da den for meg representerer et sporty, klassisk ur som ser bra ut, og i tillegg ikke er så vanlig å se ute blandt klokkefolk :)
 
Ble denne eldre herremann som ble dagens venn på håndleddet:)
Hadde denne modellen vært litt større hadde den fått betraktelig mer armtid!

b00b3242-1fc9-529a.jpg
 
Veldig enig! Dette er favoritten min i Breguets sortiment. Er den 42 eller 44mm?

Den er 40. Har hatt den i kikkerten lenge, men har egentlig lyst på vintage. Uten at jeg har satt meg helt inn i det, så regner jeg med prisnivået diskvalifiserer vintage :(

y009d.jpg



Min nyervervede må bli dagens

L1010864.jpg
 
01022012256.jpg
[/IMG]

off-topic: Ingen skal si Nokia la sjelen sin i et solid kamera på E-serie telefonene sine!
on-topic: Dagens klokke Tissot PRC200 på admirality grey joggebukse
 
Den er 40. Har hatt den i kikkerten lenge, men har egentlig lyst på vintage. Uten at jeg har satt meg helt inn i det, så regner jeg med prisnivået diskvalifiserer vintage :(

y009d.jpg



Min nyervervede må bli dagens

L1010864.jpg


Lekkert Tore! håper du blir fornøyd, her er den jeg sitter igjen med (16014) etter at jeg og 1601 skilte lag i går :)

d291f7c0.jpg
 
Interessant! Den ser jo litt annerledes ut, men modellen har vel uansett flere generasjoner. Samme urverk?

Må jo innrømme at jeg helst vil ha den flotte og historierike Breguet-logoen på skiven ;)

Merker at jeg begynner å bevege meg ut på litt tynn is her, men da jeg kjøpte min klokke prøvde selger å overbevise meg om at en vintage var et bedre kjøp. Han mente at det var nøyaktig den samme klokken og urverk, men ulik logo og derav lavere pris. Et kjapt google søk skulle i hvertfall bekrefte at Valjoux 222 er samme urverk som i de opprinnelige Breguet Type XX klokkene.

Forøvrig er jeg enig i at det ikke blir helt det samme uten rett logo :)