Her er min Breitling Navitimer 806:
Det er en såkaldt 4. generations navitimer fra 1967. I forhold til de ældre modeller har den Breitling og ikke AOPA logo og der er flere farver på skiven. De helt gamle var vist helt sorte, men jeg liker egentlig bedre den to farvede, som jo stadig findes i nye Navitimers i dag. Mit er gold-filled og jeg har sat brun Breitling croc rem på. Jeg synes det er et meget flot klassisik ur og størrelsen er perfekt, 41mm. Der er ikke mange vintage ure som er så store. Fedt med et vintageur og historiens vingesus uden at det forsvinder på håndleddet.
En vandrehistorie siger, at Navitimer var med i konkurrencen om at blive med på Apollo 11. Det havde allerede været i rummet (der findes en 24 timers version, 809) og var udbredt i aviationkredse. Fordi det ikke var vandtæt gik opgaven og hæderen til en opkomling ved navn Omega Speedmaster og resten er historie.
Breitlingen har drejekrans med regnestok som kan bruges til at udregne afstande, brændstof forbrug etc. Så det har været em rigtig cool gadget dengang.