Dagens klokke

Rolex Kermit :) God Helg!

128048661540001.jpg
 
Etter å ha oppdaget JoLus Explorer bilder er jeg neste flau over å bidra med mitt, men dette er dagens her i gården...God helg til alle på sonen!

IMG-20120210-00073.jpg
 
Flott Navitimer, Magge. Og den redsuben må jeg bare la være å se for lenge på, for å unngå sikleskader på tastaturet.

16750:

P2100164.jpg
 
Flott Navitimer, Magge. Og den redsuben må jeg bare la være å se for lenge på, for å unngå sikleskader på tastaturet.

16750:

P2100164.jpg

Grattis med enda en nygammel & kjempeflott klassiker, Jumparound ;) :D
Nydelig GMT Hvordan er jubilee vs oyster egentlig, merkbar forskjell i noen retning?
 
Her er min Breitling Navitimer 806:

DSCF0341.jpg


Det er en såkaldt 4. generations navitimer fra 1967. I forhold til de ældre modeller har den Breitling og ikke AOPA logo og der er flere farver på skiven. De helt gamle var vist helt sorte, men jeg liker egentlig bedre den to farvede, som jo stadig findes i nye Navitimers i dag. Mit er gold-filled og jeg har sat brun Breitling croc rem på. Jeg synes det er et meget flot klassisik ur og størrelsen er perfekt, 41mm. Der er ikke mange vintage ure som er så store. Fedt med et vintageur og historiens vingesus uden at det forsvinder på håndleddet.

En vandrehistorie siger, at Navitimer var med i konkurrencen om at blive med på Apollo 11. Det havde allerede været i rummet (der findes en 24 timers version, 809) og var udbredt i aviationkredse. Fordi det ikke var vandtæt gik opgaven og hæderen til en opkomling ved navn Omega Speedmaster og resten er historie.

Breitlingen har drejekrans med regnestok som kan bruges til at udregne afstande, brændstof forbrug etc. Så det har været em rigtig cool gadget dengang.

Stilig med en 806 på sonen. Klokke med mye historie!

Her går det i Alaska Project. Tilbake på venstre håndledd nå uten hevelse, men nå er ryggen gåen. Klarer ikke å stå oppreist, så det blir en rolig innehelg godt plantet i sofaen. God helg til alle på TS!
TBE_1276.jpg
 
Syk hjemme i dag og synes forferdelig synd på meg selv.
Konemor vet ikke hvor fælt det er, hun, å ha en skikkelig forkjølelse.
Klager over keisersnitt og andre bagateller...

SD for andre dagen på rad.:cool:

Man spøker ikke med Man Flu. God bedring.

Seadweller blir aldri feil :)
 
Man spøker ikke med Man Flu. God bedring.

Seadweller blir aldri feil :)

Hahahaha! Den var bra! Takk, Sponon!
SD er sånt et ur man aldri blir lei.
Det ligger faktisk en bra syk historie bak uret.
I en av 2006 utgavene (oktober?) av WT, det med JayZ på forsiden, er det en test av hhv SD og IWC AT.
Min favorittest gjennom tidene. Jeg forelsket meg sånn i begge. Jeg følte det var umulig å avgjøre hvilket som var best. Tre måneder etterpå hadde jeg kjøpt begge.

Jeg vet fortsatt ikke hvilket ur som er best. Virkelig.:p
 
Grattis med enda en nygammel & kjempeflott klassiker, Jumparound ;) :D
Nydelig GMT Hvordan er jubilee vs oyster egentlig, merkbar forskjell i noen retning?

Takk for det :) Den kommer nok i galleriet etterhvert. Jubileelenken skrangler mer, men former seg bedre rundt håndleddet og er behagelig på. Mitt eksemplar har ikke den ekstreme strekken man kan finne på mange eldre lenker
av denne typen, men mer enn samtidige oysterlenker.