Dagens klokke

ludvik036.jpg

Sånn er det her i kveld!
Denne er det eneste å glede seg over når Enga taper.

Frodo skrev:
Nyyyyydelig 5513 Anders! Gratulerer med dagen!
Det var det jeg egentlig var på jakt etter når jeg havnet i 5517 psykose.
Jaktet døgnet rundt. Tok hele sommeren. Kona var kjempehappy kan dere tro...
Nå lever jeg i et vakum i søken etter nytt prosjekt.
Lukter nok Jlc igjen... :mrgreen:

Takker! 5517 er en helt annen liga :D

El cheapo (og uskarp) quartz i dag: Zodiac Sea Wolf chrono. Det er få eBay-kjøp som har gitt meg så mye kvalitet og moro for penga.

3950217192_37407be005.jpg

Anders skrev:
El cheapo (og uskarp) quartz i dag: Zodiac Sea Wolf chrono. Det er få eBay-kjøp som har gitt meg så mye kvalitet og moro for penga.

Stilig retro design på den der, Anders.
Jeg liker også å bruke tid på ebay for moro kjøp.
Denne typen designklokker for lite penger gir utrolig mye glede :D

Keep'em coming!

Klokker006-1.jpg

Dagens ur fra meg: Breitling Montbrilliant 1903 Ltd. Chronometer (selvfølgelig...), flyback (!).
Kjøpet var faktisk en tilfeldighet; la inn en bestilling på en Omega Speedmaster Broad arrow med 861 verk.
Den viste seg akkurat være solgt. Isteden sendte selger meg bilder av denne og et godt tilbud.
Kjøpet ble gjort en varm sommermorgen på hytteterrassen for 4 år siden.
Feiringen ble en iskald gt, kl ett (selvfølgelig). :twisted:

(Har noen praktisk råd for hvordan redusere størrelsen på bildet?)

Nå skal jeg ikke gå for langt OT i denne tråden, men jeg er nødt til å komme med en oppfordring. Nå har jeg kikket på den milsuben 20 ganger siden i går og får den ikke ut av hodet. Jeg trodde 5517 nærmest bare var et sagn, og så viser det seg at det finnes en i bruk i Norge, i noe som ser ut til å være perfekt stand. Den klokken fortjener sin egen nettside med fanclub, men hvis Frodo kan være så snill å skrive en laaaaaang presentasjon med maaaaange bilder vil jeg få fred i sjelen en liten stund. Kanskje. Vær så snill?

Hopalong skrev:
Nå skal jeg ikke gå for langt OT i denne tråden, men jeg er nødt til å komme med en oppfordring. Nå har jeg kikket på den milsuben 20 ganger siden i går og får den ikke ut av hodet. Jeg trodde 5517 nærmest bare var et sagn, og så viser det seg at det finnes en i bruk i Norge, i noe som ser ut til å være perfekt stand. Den klokken fortjener sin egen nettside med fanclub, men hvis Frodo kan være så snill å skrive en laaaaaang presentasjon med maaaaange bilder vil jeg få fred i sjelen en liten stund. Kanskje. Vær så snill?
Tiltredes! Jeg var helt i milsub-tåka i går kveld, og fant denne og denne siden ganske nyttig for generell info, for oss som ikke er (var) så Rolex-bevandret. Også er det jo bare å Buy It Now, hvis du har 150000 til overs.

Enda litt mer OT....

Etter å ha lest artiklene om milsuben begynte jeg å tenke...

Hva er det med det norske forsvaret????? Er tydeligvis i Italia eller i UK man bør tjenestegjøre som dykker

Da jeg tjenestegjorde som dykker fikk vi en seiko quartz som vi måtte levere inn ved endt tjeneste.
Dykkere som fortsatte på kontrakt var så "heldig" at de fikk en Casio- G shock til odel og eie.

Bare en tanke

Hopalong skrev:

Ok. Litt uventet med så mye hyggelig responsen på "sukkerklumpen".
Jeg skal lage en ørliten sak på den (er litt stolt).

Den er i meget god stand. MEN har byttet skive, noe som trekker verdien ned.
Krone, visere, glass (!), baklokk, kasse er 100 % originale og verifisert!
Mangler fortiden riktige pakninger til krone og baklokk. Men er bestilt.
Skal lage en bedre historikk med bilder om litt.

Det beste; for "vanlige" folk ser den litt kjip ut. Mens sånne som oss blir helt gaga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Herlig!!!

Frodo skrev:
Det beste; for "vanlige" folk ser den litt kjip ut. Mens sånne som oss blir helt gaga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Herlig!!!

Dette er kanskje ikke instillingen Rolex-eiere er mest kjent for. Bra.

Mye flott i denne tråden :eek:

På en særdeles flott høstdag falt valget på en Doxa SUB1000T Sharkhunter :mrgreen:
IMG_2784.jpg

Legger ved noen "Gamle" bilder:
IMG_1028.jpg

IMG_1029.jpg

IMG_1025.jpg

IMG_1037.jpg

For noen sinnsykt flotte bilder av Doxaen din, tombs! :D
Trenger å lære endel om foto av klokker.
Bildene jeg hittil har lagt ut er tatt med iphone.
Har en brukbar Canon 450D. Tenkte å prøve meg litt frem med den.

Noen enkle tips? :)

Feeeeet, sharkhunter Tombs! Skal vel ikke tilfeldigvis kvitte deg med den? :mrgreen:
Og Frodo...seriøst....hvis du har en Canon 450d liggende og ikke bruker det: Fyyyyy!

14060m her, ser ut til å være den eneste klokka jeg går med for tiden.

20090924-DSC_0019.jpg

Takk Frodo :D
Jeg gjør det enkelt: Canon G10 i macromode og så er det å finne bra lysforhold, evt holde et hvitt ark på skrå over uret.
Photoshop har jeg foreløbig ikke brukt da jeg liker "ekte" bilder :D
Lykke til!