Dagens klokke

51a7bed0-1215-360c.jpg


Første dag med flyger på arm - gitt godfølelse so far!
 
Kul den der adamskater! Og den krona bør kunne opereres selv med dine tjukkeste pilothansker på ;)

Takker, liker den godt selv etter bare få timer i min eie. Hyggelig detalj med display bak.
Får en plutselig trang etter å lese meg opp på B-Uhr og Fliegere,
noe herlig dualt Dr Jekyll/Mr Hyde over slike Uhr som har militær historie og bruk men idag blir sett på som snille sressur.
(uret her er dog bare en hommage hvis ikke det var innlysende - display case back avslører den i hvert fall :) )
 
Har hatt en arbeidsøkt i hagen i dag, før jeg dro til verkstedet og klargjorde en av bilene for regreimbytte.
Da må selvsagt en real beater være på hånden. For anledningen på nyinnkjøpt, italiensk, semsket rem.

546209_10150770046880733_663175732_11799103_249693931_n.jpg
 
76158804-b798-1575.jpg


Litt tidlig med pils, vil noen kanskje si. Men her i loungen på Narita/Tokyo er alt lov i påvente av returen til Oslo, via München ;)
 
@Mathfjeld: Er den Marinemasteren Quartz? Synes disse var forferdelig stygge da jeg så en for første gang for et par år siden, men nå synes jeg den begynner å bli kul:)

Har hatt denne på armen sammenhengene i tre uker, begynner å bli rimelig lei. Har en Sinn på rep. i Frankfurt og en ventepølse på vei i Posten.. men den får jeg vel ikke før etter Påske! Argh..

1250fdbc.jpg
 
tidssonene eller Tidssonen? :)
Blitt mye tidssoning her med hjemmekontor og laber moral når sola skinner.

Ps. Flott Helson-GMT-kamuflert-som-dykker!

Hehe, det var det da. Kan vel innrømme at det er mye annet jeg heller skulle gjort enn å sitte på kontoret i dag, men noen må jo holde oljenasjonen i gang ;)

Lekker fliger du har fått deg, ser at jeg absolutt har plass i klokkeboksen til en slik. :)
 
@Mathfjeld: Er den Marinemasteren Quartz? Synes disse var forferdelig stygge da jeg så en for første gang for et par år siden, men nå synes jeg den begynner å bli kul:)

Jepp, det er quartz. Uten at jeg har peiling på hva som definerer at bra quartz-verk skal det vist være noe av det beste Seiko har lagd av quartzverk. Har veldig lyst til å skru oppbaklokket og ta en titt. I instruksjonsboken er det en "gratis-batteribytte-kupong". Synd dette er en Japan-only modell.

Har hatt lyst på denne klokken veldig lenge og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Ligger vel en ute på k/s til en ok pris nå. Det er en diger klokke, men jeg liker den bare bedre og bedre.

Den er helt konge den Tuna-quartzen, ser den går for tredje(?) dag på rad her!
Og grattis med spennende studier, ikke noe som å regne litt linear algebra en påske :)

Takk for det :) Akkuart ferdig med kalkulus for dette semesteret så da er det bare og hive seg over lineær :)

Jeg har to syke klokker i boksen samt to som snart er på vei ut, derfor må jeg venne meg til en annen klokke da jeg plutselig står uten Rolex.

Jeg er ikke noe stor Seiko-fan, men denne gir masse go'følelse. Likt den fra første gang jeg så bilde av den. Her snakker vi beater med stor B.