Dagens klokke

Junghans Mega 1, verdens første radiostyrte armbåndsur. Jeg kjøpte denne i januar 1992. Urkassen er i svart/grå PVD.

L1010273.jpg
 
Fantastisk klokke! Både teknologi og design!

Og du slapp vel å rette datoen i dag...

Har selv en nyere radiostyrt Junghans. Med visere men som jeg ikke har skiftet batteri på. Den er i carbon men kan ikke måle seg med din på design!
Ta godt vare på den!


Junghans Mega 1, verdens første radiostyrte armbåndsur. Jeg kjøpte denne i januar 1992. Urkassen er i svart/grå PVD.

L1010273.jpg
 
Fantastisk klokke! Både teknologi og design!

Og du slapp vel å rette datoen i dag...

Har selv en nyere radiostyrt Junghans. Med visere men som jeg ikke har skiftet batteri på. Den er i carbon men kan ikke måle seg med din på design!
Ta godt vare på den!

Junghansen blir ikke brukt så ofte lenger, men den er morsom å ta vare på. PVD kassen er som ny, men jeg har sett andre klokker hvor PVD belegget har blitt slitt bort på hjørnene og langs kantene. Junghans Mega 1 ble produsert i Tyskland med Junghans "inhouse" urverk.

I dag blir de fleste Junghansklokkene laget i Asia, de radiostyrte klokkene bruker Seiko urverk. De mekaniske Junghansklokkene bruker ETA og Seiko urverk.
 
63b966f6.jpg

Koser meg med vintage Rolex Datejust i dag også.
Det er noe eget med Rolex.
Jeg skjønner av og til ikke hva det er som gjør det. Det er ikke spesielt store eller med oppsiktsvekkende design. Lenkene kan skrangle litt til og med...
Men likevel er det disse som er de fineste og gir en helt spesiell følelse.
De er så utrolig karismatiske...:cool:
 
Har meldt meg inn i Nato-klubben i dag.

Først omegaen på svart Nato:

daff88ed.jpg


Deretter Certinaen på Bond nato:

f19497d0.jpg


Veldig fornøyd. Klokkene blir som nye.
 
dette er selvsagt ganske flaut å spørre om, men skylder på at jeg er ny her.. Ser at dere driver å bytter mellom lenker, remmer o.l. i ett sett - hvordan gjøres dette? regner med at dere gjør det selv, trenger man noe verktøy el.lign.?
 
dette er selvsagt ganske flaut å spørre om, men skylder på at jeg er ny her.. Ser at dere driver å bytter mellom lenker, remmer o.l. i ett sett - hvordan gjøres dette? regner med at dere gjør det selv, trenger man noe verktøy el.lign.?

Man kan bruke et såkalt spring-bar tool. jeg kjøpte mitt herfra: http://www.watchtool.co.uk/bergeon-6767f-spring-tool-p-6516.html

med denne kan du ganske greit skifte remmer og lenker. Jeg er ikke så dreven selv så jeg pleier å dekke til lugsene med litt maskeringstape for å ikke lage riper i klokka.

788dd546.jpg
 
WTF!!!@€&@!'nø@&@€

Etter 2,5 t søvn på telttur med eldstemann:

8 ullkledde drittdyr har spist restene, tatt oppvasken og driti ned hele plassen...
En mager trøst med en kjær venn på armen:
95e8a159.jpg
 
Meg, isomaka og frankjk hadde oss en liten bytur igår.. Crosswind, seamaster og sub..

04072010011.jpg




Nå som det bare er fælt dagen derpå er det SA:

04072010012.jpg