Dagens klokke

VtCKxW9.jpg

Denne "russeren" er fra min tid på russergrensen, Storskog hvor man åpnet grensene og tillot full innvandring av suverni selgere
Klokka kjøpte jeg av en russisk offiser som opplyste at det var en ekte "army klokke" beviset skulle være soltegnet på baksiden.
Den har lagt i en skuff siden 1994 så jeg var spent på om den funka, trakk den opp og foreløpig går den som en klokke
En sliten klokke, men kul (noen russer kjennere som kan identifisere denne? )
Svein

ETswBmv.jpg
Jeg skal ikke skryte på meg å være en racer i russisk kjenningstjeneste, men akkurat denne er er en god, gammel Vostok. Skrev noen ord om en med tilsvarende historie for litt siden: https://www.tidssonen.no/forum/threads/en-russer-på-kontoret.51318/
Disse blir/ble produsert med ulike militære temaer på skiven, alt etter hvilken våpengren som uret var tiltenkt. Min kollega (som er omtalt i linken over) har nå kjøpt ny reim (NATO selvsagt!) og levert uret inn til service, tross for at serviceprisen sannsynligvis overstiger reell verdi. Men, som vi alle vet, affeksjonsverdier skal man ikke kimse av. Personlig synes jeg disse gamle russerne er ganske kule.

• Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
Jeg skal ikke skryte på meg å være en racer i russisk kjenningstjeneste, men akkurat denne er er en god, gammel Vostok. Skrev noen ord om en med tilsvarende historie for litt siden: https://www.tidssonen.no/forum/threads/en-russer-på-kontoret.51318/
Disse blir/ble produsert med ulike militære temaer på skiven, alt etter hvilken våpengren som uret var tiltenkt. Min kollega (som er omtalt i linken over) har nå kjøpt ny reim (NATO selvsagt!) og levert uret inn til service, tross for at serviceprisen sannsynligvis overstiger reell verdi. Men, som vi alle vet, affeksjonsverdier skal man ikke kimse av. Personlig synes jeg disse gamle russerne er ganske kule.

Hei, takk for svar, satte meg ned med gooogle i går og har funnet ut merke som du nevner. Ettersom det er en spesiell epoke hos meg så regner jeg med at den går på service inærmeste fremtid.
Svein