Dagens klokkemarked

Påstand - med all respekt å melde; hva er to millioner ur i vår verden med 7.3 milliarder mennesker?
Det er jo ikke en til hver av verdens 1%-ere engang. Og tipper det finnes annenhåndsmarked i alle verdenshjørner, så det er plass til 3x produksjon uten at det hadde gjort noe.
Selvsagt er ikke bildet så sort/hvitt, men var en tanke jeg hadde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Med noen små forbehold (skroter ikke en "rolex" uansett? ).

Nybilsalg vs bruktbil i markedet. Er sannsynligvis de samme mekanismene. Produseres x antall biler hvert år... men alle har jo bil fra før. Enkelte vil ha ny og selger sin gamle... til noen. Med enda eldre bil? Uten bil? 17 åringer blir 18 og dermed nye potensielle kunder...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hvorfor skulle man flippe de godbiter hele tiden? TS er full av kommentarer som: "Hvorfor har jeg flippet den? Fy...Neiii......" , "Den angrer jeg hver dag nå...." , "Jeg må bare kjøpe den igjen...Hufff.....Hardt å har vært flippesyk..." , " Hva f@n jeg hadde i hodet når jeg solgte den !.."
Hvorfor ikke? De fleste selger for å finansiere et annet ur, tror jeg. Slik er i hvert fall jeg, som ikke har hundrevis av tusen stående på konto.
Jeg tenker slik med klokker, som med enkelte andre ting; bedre å angre på ting jeg har gjort, enn å angre det som aldri ble gjort!
I februar solgte jeg 2 vintage godbiter, angrer litt, men er sjeleglad jeg gjorde det da jeg elsker den jeg eier nå som ble "finansiert" av de 2 andre.
Denne uka har jeg solgt stål Daytona, som var min tredje i rekken av stål-Daytona-keepere :( :)
Igjen for å finansiere en "jeg tror jeg liker bedre-klokke".
Om ti år, har jeg muligens null interesse for ur og bruker min iPhone 18s for å sjekke når på døgnet det er og tenker med glede tilbake på min tidligere interesse og hvor mange flotte ur jeg eide?
 
Glemte trådstarters spørsmål.
Med så mange klokker (og flippere) som finnes her inne, så er vi rimelig kjent med hvem som har hva og jeg tror det skjer en del handel via PM's nå som f.eks Mogens ikke er aktiv lenger, han hadde et vidt spekter.
Jeg har selv både mottatt og sendt slike henvendelser.

Mulig det var tilfelle tidligere også?
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg ser det diskuteres mye Rolex i denne tråden. Jeg tror nok kanskje ikke det var helt Rolex @Molar tenkte på i sitt første innlegg. Mer type ROO i roségull og slikt kanskje? Eller hva sier du F?
 
Påstand - med all respekt å melde; hva er to millioner ur i vår verden med 7.3 milliarder mennesker?
Det er jo ikke en til hver av verdens 1%-ere engang. Og tipper det finnes annenhåndsmarked i alle verdenshjørner, så det er plass til 3x produksjon uten at det hadde gjort noe.
Selvsagt er ikke bildet så sort/hvitt, men var en tanke jeg hadde.
Helt med på den. Nå bor vi ikke i den delen av verden hvor de 7,2milliardene uten kjøpekraft bor heller da.

Hva klokkemarkedet på TS angår så synes jeg det tikker ut godbiter som vanlig. Latterlig prisutvikling på ettertraktede merker demper kanskje litt. Og de dyrere og sjeldnere kan man bare håpe folk setter pris på og beholder.

For egen del savner jeg bare at JLC Navy Seals ikke lenger dukker opp for salg.

Fravær av "profesjonelle" selgere her inne gjør nok og sitt.

At mange her inne lider av flippesyken undrer jeg meg over men det synes jeg bør være opp til den enkelte.

For alle kjøpere er det jo strengt tatt en god ting.

TS kjøp & salg er et godt sted å være om en er ute etter et flott ur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg llurer og litt på prisene på KS her. Pris (forlangende) på KS er høyere for brukte ur enn pris for nytt på urverket. Noen som har en forklaring på det? Eksempelvis 116010 og 116610LV
 
Jeg llurer og litt på prisene på KS her. Pris (forlangende) på KS er høyere for brukte ur enn pris for nytt på urverket. Noen som har en forklaring på det? Eksempelvis 116010 og 116610LV
Ikke la deg lure av de prisene - da de går i hytt og pine. LV koster 61K står det på den ene siden, men koster 77K når man klikker på den...
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb
Jeg llurer og litt på prisene på KS her. Pris (forlangende) på KS er høyere for brukte ur enn pris for nytt på urverket. Noen som har en forklaring på det? Eksempelvis 116010 og 116610LV

Urverket er ikke alltid like leveringsdyktige på tid, og noen ganger kan de heller ikke levere til annonsert pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb