Dagens risikable amatørkirurgi: Cyclopsectomy

Medlem
8. april 2008
Innlegg
1.468
Sted
Kirkenes
Ja folkens, her skal det opereres.

Jeg har en stund fundert på å fjerne lupen på Rolexglasset, og i dag fant jeg plutselig ut at det var dagen. Oppskriftene som finnes på nettet innebærer alle en viss form for planlegging (eller i det minste rett utstyr), her var det smått med begge deler. Uten aceton i huset (neglelakkfjernerne er blitt miljøvennlige nå), alle butikker stengt og nærmeste urmaker/forhandler 100 mil unna, kombinert med total mangel på tålmodighet når jeg har satt meg noe fore, måtte jeg skride til verket med det jeg fant i boden:

IMG_5847.jpg


Tanken var å kakke den av med kniv og hammer, og evt. litt varme for å lette prosessen. Lang historie kort: kakking uten varme resulterte bare i at enkelte biter falt av cyclopsen. Lighterflammen er på sin side dessverre ikke en laserstråle (doh') og hele tape-anordningen min tok fyr, noe som holdt på å ende i katastrofe både for klokka og spisestuemøblementet. Jeg tenkte dessverre ikke på å ta bilde før jeg gikk i gang med brannslokking.

IMG_5846.jpg


Uansett, etter fadesen tenkte jeg at nå er det ikke mye å tape, dette går til helvete uansett, så jeg satte eggen på Hunteren inntil kanten og dundret til med hammeren.

Og skulle du sett. Voilá! :D:D:D

Det ble faktisk riktig bra, ikke spor etter hverken kniv eller brann. Om jeg synes den ser bedre ut nå er jeg litt usikker på, jeg er fortsatt i sjokktilstand. Fortsatt god søndag.

IMG_5848.jpg


IMG_5850.jpg


IMG_5849.jpg


IMG_5853.jpg
 
På den ene siden skjønner jeg ikke at du turte, men på den andre siden kjenner jeg meg veldig godt igjen i følelsen av å bare la det stå til når det går litt trådt. Gratulerer med resultatet, cyclopsen er det jeg liker absolutt dårligst med Rolex. - Det er også grunnen til at min neste Rolex forhåpentligvis blir en Sub 5513 (evnt. en eldre Sea-Dweller).
 
Fantastisk post ! Ikke noe mer irriterende enn å lese om folk som har gjort det uten å dokumentere det.
Dette er en av modellene som virkelig får en ny personlighet uten kladden. Jeg synes resultatet ble støkent.

Og du har baller av stål må jeg si. Jeg tar av meg hatten.
 
Absolutt helt fantastisk historie! Og resultat!

Misunnelig... Men jeg våger ikke selv.
 
Ha ha...:D
Takk for søndagens gode latter. Er selv svoren tilhenger av spett og slegge taktikk når noe skal gjøres.
Resultatet ble jo ganske så pent.
Et skikkelig "in your face" til alle de som har postet kompliserte metoder på diverse forum.:D
 
Ballsy! :cool:

Har gjort det samme selv med et fatalt utfall, dog ikke med Rolex, men en homage...
 
ikke ofte jeg ler høyt.

takk.

:D:D:D

Det var så lite Arthur, det er deg vel unt! :D

På den ene siden skjønner jeg ikke at du turte, men på den andre siden kjenner jeg meg veldig godt igjen i følelsen av å bare la det stå til når det går litt trådt.

Jeg skjønner det ikke selv heller. Men når jeg først hadde starta, var det ingen vei tilbake.

Og du har baller av stål må jeg si. Jeg tar av meg hatten.

Takker, men av og til tror jeg det er hjernen og ikke ballene som er av metall.

Absolutt helt fantastisk historie! Og resultat!

Misunnelig... Men jeg våger ikke selv.

Bare send den til meg, Arild, jeg vurderer å starte privat safirglassklinikk...:D

Et skikkelig "in your face" til alle de som har postet kompliserte metoder på diverse forum.:D

Ja, den der "soak it in acetone for a couple of days and have your watchmaker replace it" funker jo ikke når man bor i hutiheita og har det travelt.

LOL!!:D:D Fikk meg en skikkelig go latter. Tøft gjort:cool:

Ja nå kan jeg le av det jeg også. Men pulsen var høy etter flere mislykkede hammerslag og et branntilløp.

Ballsy! :cool:

Har gjort det samme selv med et fatalt utfall, dog ikke med Rolex, men en homage...

Jeg stoler fullt og fast på Rolex' safirglasskvalitet...:roll: