Dagens sko!

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Noen her som har sendt sko tilbake til produsent for sålebytte og reparasjon? Hvilken speditør er å foretrekke? Har ett par handgrade C&J som trenger bytte av såle og rep av for i hælen.

Redigert:
Etter en runde med saphir!
IMG_7837.jpeg

Støttes @ilpadrino og @Gin .
Kjøpte disse egentlig som dedikerte sko til kjøring på Harley'en, men blir også brukt litt som høstsko. På vinteren er de uaktuelle da sålen er som zalo på skøyteis.
Jeg har ganske medgjørlige føtter, men disse er uten sammenligning de jeg har hatt mest problemer med å få gått inn. Siden de ble ganske lite brukt og da stort sett er på MC eller noe få høstdager så tok det vel i realiteten 2-3 år før de var gode.

Når det er sagt: dette er kule sko! Derfor jeg kjøpte de 😎
Husker jeg var på jobbreise til Amsterdam, og fløy byen rundt en lørdag fordi jeg hadde funnet ut at det var en butikk der som solgte de så jeg fikk prøvd de i forkant.
Jeg pleier å passe godt på tingene mine, og jeg har et Redwing sett med børster, oljer etc som jeg bruker når det trengs. Har derfor troen på at disse kommer til å leve i mange, mange år. Jeg tror mine er ca 10 år nå. Mulig jeg burde skiftet sålen for mønsteret er slitt bort, men samtidig er det søren med nesten 1 cm igjen med såle uten mønster igjen for sålen er rimelig tykk. Så sålenge jeg bruker den på dager hvor det ikke er glatt på høsten så kan jeg sikkert bruke den i ganske mange år til før det må sålebytte til.

Siden disse i teorien er dedikerte MC sko så har jeg vurderte et par Red Wing Iron Ranger som mer røffe høst sko, men jeg har ikke fått testet de noe sted enda. Jeg må sjekke hvordan de er over fot vristen for på min sære, høye fot så er det akkurat så vidt jeg får på Moc Toe hvis jeg løsner opp lissene helt og bruker sko horn. Hvis Iron Ranger er 0.1% trangere så vil jeg sannsynligvis ikke få de på. Derfor må de testes før kjøp.
Har i farten ikke vært innom noe sted her i Norge som har de i hyllene, men det finnes sikkert (må innrømme jeg ikke har sjekket så mye heller).

Grattis @ilpadrino - kult valg.
Både Iron Ranger og 875 (moc toe) finnes i EE vidde, som gir deg bedre plass over vristen. Anbefales ved behov.

Jeg hadde en mørkere farge av moc toen og elsket de. På et tidspunkt solgte jeg de for å tynne ned garderoben litt, men jeg syntes ikke de var så ille å gå inn.

Noen her som har sendt sko tilbake til produsent for sålebytte og reparasjon? Hvilken speditør er å foretrekke? Har ett par handgrade C&J som trenger bytte av såle og rep av for i hælen.
Posten er ganske rimelig for å sende. Kan sende som billigste brevpost hvis produsent aksepterer det.
Behold beviset på at du har sendt de ut for reparasjon så betaler du kun mva på reparasjonskostnad.

• Liker
Reaksjoner: Humla
Posten er ganske rimelig for å sende. Kan sende som billigste brevpost hvis produsent aksepterer det.
Behold beviset på at du har sendt de ut for reparasjon så betaler du kun mva på reparasjonskostnad.

Så at Posten var relativt rimelig sammenlignet med DHL. Spørs om jeg ikke sender med de, takk for svar!

Synd det ikke finnes en skomaker i Norge som utfører arbeid for C&J, ser at det finnes i Sverige.

Så at Posten var relativt rimelig sammenlignet med DHL. Spørs om jeg ikke sender med de, takk for svar!

Synd det ikke finnes en skomaker i Norge som utfører arbeid for C&J, ser at det finnes i Sverige.
Er ingen skomakere i Norge jeg ville betrodd med en helsåling av C&J handgrade!

1000016681.jpg

Det er kaldt. Ugg Adirondack som er på sin 21. vinter. Fettet opp kanskje 2 ganger siden jeg kjøpte nye for, tja, 12 år siden og sluttet å bry meg om disse. De nye blir nesten aldri brukt.

• Liker
Reaksjoner: sunshine