UJU
Støttemedlem
Takker, og jeg er enig. Skal lete frem ett par derbys og starte der.
Jeg ville tatt en kikk på Carlos Santos her:
The Noble Shoe
En stund siden jeg bestilte derfra, men opplevde god service.
Også holder du budsjettet.
Takker, og jeg er enig. Skal lete frem ett par derbys og starte der.
Jeg vil påstå at 'no brown in town' er ganske dødt i london også, kanskje bortsett fra div private medlemsklubber og enkelte restauranter.Man skal være veldig formelt kledd for å style cap-toe oxfords. Jeg er fullt klar over rådet om å kjøpe sorte cap-toe oxfords som første par sko, men mener at i Norge så signaliserer det egentlig bare "jeg har bare ett par ordentlige sko" om man bruker dem til noe særlig mindre formelt enn mørk dress.
Jeg ville anbefalt mørke brune (eller sorte, avhengig av farge på buksene) plain-toe derbys, eventuelt noe lett brogue, til generell kontorbruk i Oslo. Ingen hever et øyebryn om du bruker dem til mørk dress, og kan brukes helt ned til pene jeans. "Never brown in town" gjelder bare i England.
Etter 8 år med trofast tjeneste som vinterstøvel var det endelig på tide å pensjonere de gode gamle Dundas'ene.
er overlæret som er fått en del sprekker - sålene er i ganske god stand bortsett fra naglene som driver å popper opp i tide og utide.Er det overlæret eller bare sålene som er gåene?
Fra der hvor jeg sitter ser overlæret ut som om det er kanskje halvveis gjennom livet, og med hell kunne fått en stor dose kjærlighet og nye såler på fabrikken.
Mitt neste par bespoke blir nok en sort cap toe. Ærlig talt er det lite jeg synes slår det til dress.Jeg vil påstå at 'no brown in town' er ganske dødt i london også, kanskje bortsett fra div private medlemsklubber og enkelte restauranter.