Dagens vin

Ganevat savagnin 2016 til ost i går. Litt uventet mye flor for min smak, med honning, nøtter, bakt sitron, tørket fiken og svisker. Litt kort, men servert for kaldt. Bedre når temp kom på 14-16.

Deretter ny anbefaling fra m.Bø med en kjølig Oregon pinot. Denne hadde flott fruktkvalitet, modne bringebær og markjordbær. Svært lite tanniner, og har nok sett svært begrenset om noe fat. Grei vin, men synes den ble litt platt og kommer til å levere tilbake tre av de fire flaskene jeg kjøpte.

89BB2648-5098-43C2-B2A9-75E432671BA3.jpeg

@larskp86 vedr.retur. er det enkel sak å returnere flasker ein ikkje likar på VP?
Kjempeenkelt. Leverte 8 flasker i dag. 3 av de nevnte og noen gaver (Amarone, doppio passo++) jeg vet at jeg ikke liker.
Får penger rett på kortet eller tilgodelapp hvis ønskelig.
De tar også retur på varer fra bestillingsutvalget, men usikker på om de tar retur fra tillegsutvalg/spesialutvalg.

Kjempeenkelt. Leverte 8 flasker i dag. 3 av de nevnte og noen gaver (Amarone, doppio passo++) jeg vet at jeg ikke liker.
Får penger rett på kortet eller tilgodelapp hvis ønskelig.
De tar også retur på varer fra bestillingsutvalget, men usikker på om de tar retur fra tillegsutvalg/spesialutvalg.
Altså type gaver uten kvittering?
Takk for raskt svar. Har bomma på 6er kjøp før og ...

Ganevat savagnin 2016 til ost i går. Litt uventet mye flor for min smak, med honning, nøtter, bakt sitron, tørket fiken og svisker. Litt kort, men servert for kaldt. Bedre når temp kom på 14-16.

Deretter ny anbefaling fra m.Bø med en kjølig Oregon pinot. Denne hadde flott fruktkvalitet, modne bringebær og markjordbær. Svært lite tanniner, og har nok sett svært begrenset om noe fat. Grei vin, men synes den ble litt platt og kommer til å levere tilbake tre av de fire flaskene jeg kjøpte.

Vis vedlegg 325411
Litt humor i «for mye flor», all den tid savagnin og flor går hånd i hånd. I mine øyne helt utrolig at polet aksepterer retur på dette. Takk for polet! - en gave!

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Litt humor i «for mye flor», all den tid savagnin og flor går hånd i hånd. I mine øyne helt utrolig at polet aksepterer retur på dette. Takk for polet! - en gave!

For ordens skyld. Returnerte selvsagt ikke Ganevat, hvis det var det du trodde, men bringebærsafta fra Oregon ble bytta ut

• Liker
Reaksjoner: BigT
Har også gode erfaringer med retur av korka libanesisk vin på polet. Resultatet var at jeg kjøpte en dyrere og eldre libaneser, hvis kork mer eller mindre smuldret opp ved åpning. :cool:

• Liker
Reaksjoner: Oddemann

Vis vedlegg 325411
Jeg skulle imponere dama me mont d’or og vin fra Jura så jeg gikk for noen av det dyrere de hadde på polet og kjøpte en tilsvarende flaske fra ganevat og det er det verste både jeg og hun har drukket av vin. Prøvde meg senere med en flaske hvit jura på chardonnay og det var mer for oss :cool:

For ordens skyld. Returnerte selvsagt ikke Ganevat, hvis det var det du trodde, men bringebærsafta fra Oregon ble bytta ut

Forstod det var den røde du returnerte. Det er jo helt vilt at man kan det? Her er det jo ikke noe feil med produktet. «Liker ikke denne jeg. Få pengene tilbake, er du snill.». Polet er jo topp sånn sett.

Mange viner fra Jura er en litt "acquired taste". :)
Vi hadde noen eldre flasker fra Ganevat, og det ble noen slurker med tilvenning :LOL:

Nydelig til ost da. Prøv med en Mont d'Or.:love:

• Liker
Reaksjoner: larskp86