Dommen? Bestilte to six packs i dag.
@KlokkeKjell he's our manI don’t remember either @sunshine, but I’ve had 3 bottles of it over the last 3 weeks and they’ve all been equally delicious!
Er nå 5 stk igjen på Vinmonopolet Frogner, Oslo. Var der akkurat, så ble med en hjem.Vis vedlegg 221381
Dom Perignon 2008 igjen på Kløfta hvis noen er ute etter, 6 stk igjen nå
Er nå 5 stk igjen på Vinmonopolet Frogner, Oslo. Var der akkurat, så ble med en hjem.
Forsiktig med dette snobberiet av kulinariske noter du her slenger ut til oss. Husk vin-'trollet' kan komme og korrigere notene dine. #IngenUtpregetDrittsmak er vel dekkende nokFikk testet denne klassiske komboen i dag. Lun Mont d’or og Jura. Helt topp. Men vinen var best. Ny favoritt hvit drue. Deilig friskhet (eple) kombinert med aprikossødme og litt body fra det jeg ser ekspertene kaller nøttepreg. Forventet litt chardonnay-slektskap men ble veldig positivt overrasket da det var helt fraværende.
Vis vedlegg 220921
The last two on the right are very nice. Enjoy...Dagens femretters, det gledes.
Vis vedlegg 222092
The last two on the right are very nice. Enjoy...
Jeg ble dratt med på en champagnesmaking langt over min liga i går. Høydepunktet var Cristal 2002 som var helt magisk. Dom Perignon 2008 var en stor skuffelse etter alt jeg har lest her inne, men da lærte jeg noe. Kanskje dette er selvsagt for dere andre her men til alle der som har kjøpt DP2008; la den ligge flere tiår før du åpner den. Den er supersyrlig (som jeg lærte var kvalitetstegn og viser lagringspotensiale) og ikke noe å drikke nå.
Krug Rose var kjempespennende og god nå men trenger også mer lagring.
Christian Senez var veldig interessant, særlig 2000.
M&C var bare med som referanse på «standardsjampis».
Vi drakk i rekkefølge fra høyre til venstre.
Vis vedlegg 222266