Fin sigar-champagnekombo med H.Upmann Sir Winston (2003) og Christian Senez (2002). Ja jeg kjøpte inn noen flere av denne (som kan bestilles igjen på polet.)
Noen som tips til god rosé champagne?
Sukkerinnhold er viktig for meg, så gjerne edruelig dosage.
Nb: Må selvsagt være mulig å bestille fra Vinmonopolet
Noen som tips til god rosé champagne?
Sukkerinnhold er viktig for meg, så gjerne edruelig dosage.
Nb: Må selvsagt være mulig å bestille fra Vinmonopolet
Enig! Kjøpte noen «Riedel Veritas Champagne Wine Glass» for noen år siden og det er en helt annen opplevelse. Spesielt når man drikker champagne til mat. Har sett endel drikke BdN fra Zalto Burgundy, lurer på om det er litt overkill, men må prøves.Not exactly "Dagens Vin" but food for thought.
Vi har Gabriel-glass (anbefales!) som hverdagsuniversalglass, og jeg har mast en hel del hjemme, til den vakres stores frustrasjon, om at jeg ikke vil ha musserende i flute eller coupe, men derimot i et slikt Gabriel-glass. Synes de funker utmerket til Champagne/Cremant/Cava.Enig! Kjøpte noen «Riedel Veritas Champagne Wine Glass» for noen år siden og det er en helt annen opplevelse. Spesielt når man drikker champagne til mat. Har sett endel drikke BdN fra Zalto Burgundy, lurer på om det er litt overkill, men må prøves.
Henriot 2008.
Bare å bestille så lenge det er noen igjen.
Den får 95p i dn.
https://www.dn.no/smak/vin/henriot-rose-millesime/4-1-84651
Wynns Coonawara Shiraz. Så at Christer Byklum mente at dette var ett knallkjøp til 139.90. Ikke uenig i det. Tidligere erfaring med Ozzy Shiraz er frukt på grensen til syltetøy. Det var ikke tilfelle her. Ganske juicy, litt kjølig preg. Ikke veldig kompleks, men min kone og jeg var begge enig om at den passet veldig godt til biff med gul saus. Bestilte noen flasker til i går.
Vis vedlegg 229954
Kjøpte også Cab’en til 170 spenn. Det får bli neste helgs smakingPreppa både denne og den hvite.
Blir biff med pomf og gul saus til middag. Da skal den røde til pers.
Kjøpte også Cab’en til 170 spenn. Det får bli neste helgs smaking
Preppa både denne og den hvite.
Blir biff med pomf og gul saus til middag. Da skal den røde til pers.