Interessant, både mht prisnivået og utvalget. Hvordan fungerer dette med import (privat?), mva og alkoholavgift? Mp dette via vinmonopolet på en eller annen måte?Det finnes alltid muligheter:
Mulighet for gruppebestilling her.
Alokoholavgiften for svakvin er 4,76 kr per volumprosent og liter. For 0,75 liter, 13 %, blir det 46,41 pr flaske. På toppen blir det 25 % mva på nettopris, frakt og alkoholavgift. For en Tondonia blir da prisen omtrent den samme, eller litt høyere, enn i polets nettbutikk.Interessant, både mht prisnivået og utvalget. Hvordan fungerer dette med import (privat?), mva og alkoholavgift? Mp dette via vinmonopolet på en eller annen måte?
Noen anbefalinger til en ålreit 3-liter til påske? (Til saus og uformell slurping)
Ukens vintips: Disse rødvinsboksene kan du trygt sette på handlelista
Har du planer om å servere lammelår, pizza eller vilt i påsken? Her finner du rødvinsboksen som passer til din påskemeny!www.godt.no
Bosconia var best. Fruktig og fine begge to men begge hadde litt mye snerp og gav litt motstand til maten (potet/rotmos og saus basert på avrenning fra steken + smør). Mulig de kan bedres ved lagring men de er jo allerede gamle. Tar nok noe annet til steken neste gang.Hvilken er best @jonska ? Polet på bekkestua var utsolgt for 0.75 nå rett før påske, men har en magnum med Tondonia i kjelleren som jeg tenkte kunne ligge noen år.
Alokoholavgiften for svakvin er 4,76 kr per volumprosent og liter. For 0,75 liter, 13 %, blir det 46,41 pr flaske. På toppen blir det 25 % mva på nettopris, frakt og alkoholavgift. For en Tondonia blir da prisen omtrent den samme, eller litt høyere, enn i polets nettbutikk.
https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat-import/
Det er korrekt og derfor jeg skrev at jeg driver å undersøker de ulike gebyrene nå.Husk at speditøren tar et til tider saftig gebyr for å momsbehandle varene også.
Mva beregnes også ut fra totalkostnaden med frakt inkludert.
Korleis fungere den der... ?Har samme erfaring med Musar; kan anbefale denne. Vis vedlegg 242600
Var den så god som Kapital-gjengen skulle ha den til? Mener å huske at jeg synes den var knall men litt heftig å bare drikke uten noe matPåskens matplan på hytta er preget av sikkerstikk og et og annet wildcard.
Côte de boeuf er et sikkerstikk, Matthiasson's Cab et hypet wildcard. Det gledes.Vis vedlegg 242627
Var den så god som Kapital-gjengen skulle ha den til? Mener å huske at jeg synes den var knall men litt heftig å bare drikke uten noe mat