Fikk litt overtenning, så gikk sammen med gode venner om å teste noe nytt og «myteomspunnet». Noen med erfaringer med denne?
Det kommer naturligvis på hvem du kjøper fra. De fleste større speditører har ok rutiner for å behandle vin. Når det er sagt er privatimport ett studium i seg selv og dessverre er det enklere å hente i Sverige og ta forenklet fortolling inn til Norge når smittesituasjonen tillater det. Systembolaget kan også skaffe endel vin via privatimport.Noen som har erfaring med privatimport av vin? Tenker spesielt på frakt - pakkes flaskene såpass godt inn at man kan la hvilken som helst speditør ta seg av dette?
Hva synes du om den? Er jo litt pr jippo dette her men det betyr jo ikke nødvendigvis at dette ikke er godt.Fikk litt overtenning, så gikk sammen med gode venner om å teste noe nytt og «myteomspunnet». Noen med erfaringer med denne? Vis vedlegg 246707
Hva synes du om den? Er jo litt pr jippo dette her men det betyr jo ikke nødvendigvis at dette ikke er godt.
Takker for svar. Ser ut til at det mest sannsynlig blir kjøp fra en forhandler i UK hvis jeg først skal handle, så de bør jo ha gode rutiner på pakking og skikkelige samarbeidspartnere på frakt. Er snakk om en champagne som er utgått fra leverandør, så ruten om polet eller Systembolaget er nok stengt.Det kommer naturligvis på hvem du kjøper fra. De fleste større speditører har ok rutiner for å behandle vin. Når det er sagt er privatimport ett studium i seg selv og dessverre er det enklere å hente i Sverige og ta forenklet fortolling inn til Norge når smittesituasjonen tillater det. Systembolaget kan også skaffe endel vin via privatimport.
Takker for svar. Ser ut til at det mest sannsynlig blir kjøp fra en forhandler i UK hvis jeg først skal handle, så de bør jo ha gode rutiner på pakking og skikkelige samarbeidspartnere på frakt. Er snakk om en champagne som er utgått fra leverandør, så ruten om polet eller Systembolaget er nok stengt.
Funderer på om jeg skal kjøpe en kasse med Pol Roger Winston Churchill 2008, som da skal lagres fram til feiring av et rundt år. Aktuelle steder å kjøpe fra ser ved første blikk ut til å være Brunswick Fine Wines & Spirits, WineBourse, Robert Rolls & Co., Warwick Banks & Jenkings, osv.Jeg har kjøpt litt vin her og der I EU - Hadde sjekket hvordan det fungerer fra UK som nå er utenfor EU - Blir ikke overrasket om det er enda mer trøblete fra øya. Hva skal du handle og hvor?
Fornøyd med glassene? Vurderer de samme, men usikker på hvordan de er opp mot f.eks Zalto sine champagneglass.Tester nye glass fra Lehmann, men kanskje det som er min favoritt cuvée.
Skuffer ikke i dag heller!
Vis vedlegg 247182
Jeg gikk for de maskinblåste i førsteomgang for å teste om jeg likte formen og hvordan denne var smaksmessig i forhold til vanlige flutes (Riedel Vinum Cuvee Prestige) og Riedel Veritas Champagne Wine glasses. Jeg er veldig glad i sistnevnte, men kona synes de slipper veldig fort på boblene. Lehmann glassene var the best of both worlds, mer smak og aroma contra vanlige flutes og holder bedre på boblene enn Veritas glassene.Fornøyd med glassene? Vurderer de samme, men usikker på hvordan de er opp mot f.eks Zalto sine champagneglass.
Utsolgt på nett, men ser at de fleste flaskene står ca. 200 m unna kontoret til fruen.Aperitif
CVNE Imperial Gran Reserva 2010 selges fra lørdag 1. mai for 499,90 mot 750 kroner nå. Om du tror 750 kroner er en overpris, slik at prisnedsettelsen ikke er reell, kan jeg fortelle at det for denne vinen forlanges minst den opprinnelige prisen, om ikke mer.