Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Bildene stemmer overrens med antatt hjul. Tidligere 1655 har da flate 3 tall og lukket 26. Denne er fra overgangsperiode hvor datohjul gradvis gikk over til runde 3 tall og åpne 26. Ser sølv ut slik jeg ser det. Finnes for øvrig flere varianter av disse hjulene hva angår sølvfarge.

Lagt ved bilde av hvitt hjul for sammenligning.

Vedlegg

• tmp_8779-Screenshot_20170517-21503545866660.png
    tmp_8779-Screenshot_20170517-21503545866660.png
    506,6 KB · Visninger: 0
  • tmp_8779-Screenshot_20170517-2150271339642549.png
    tmp_8779-Screenshot_20170517-2150271339642549.png
    513,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Preacher
  • Liker
Reaksjoner: crest og Oddemann
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Oddemann
De i'ene og L'en ser i alle fall originale ut....

8

Edit. Resten ser vel ok ut, alder tatt i betraktning. Med forbehold fra en som ikke kjenner Tudor så godt. Vannkoker derimot ser guffent ut. Det kan jo være et fakelokk på en ekte klokke?

Redigert:
For oss etternølere - hva er det 'lilly' har solgt til gibortpris?

Longines krono med 13zn verk, så ut som en ref 5415, urørt, originale viser og krone og tallskiven så ok også, selv om bildene var litt dårlige og glasset ripet. Et meget ettertraktet ur..

Hvem her inne var det som stakk av med den ?? Fess up !!

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kupp som dette får meg til å undre hvor de har fått inspirasjon til prisantydning fra.. Brukt en gammel takst på klokken? Feilinformert av noen kjennere? Snittpris etter gjettekonkurranse på Klokkeriet?

For 50k er generelt langt over lista til andre vintage Longines på Finn, men enda lengre fra reell prisantydning i 2017.

Blir litt som å se en pent brukt Comex annonsert til 200k. Selger vet at den er mer verdt enn ordinær vintage Sub, men har ikke snøring på hva verdien i 2017 faktisk er.

Uansett, klokker koster alt for mye. :p

• Liker
Reaksjoner: Grendel og ErlingSG
Nå ble det veldig mange spekulasjoner her! Nå var det jeg som "stakk av" med denne kronografen og for de som faktisk så annonsen stod det høystbydende over 50000,-

Jeg kan forsikre dere alle at "Lilly" var tilfreds da jeg hentet den ut igår og evetuell kritikk bør rettes mot de av dere som prøvde å kjøpe denne for et
par tusenlapper:cool:

Nå ble det veldig mange spekulasjoner her! Nå var det jeg som "stakk av" med denne kronografen og for de som faktisk så annonsen stod det høystbydende over 50000,-

Jeg kan forsikre dere alle at "Lilly" var tilfreds da jeg hentet den ut igår og evetuell kritikk bør rettes mot de av dere som prøvde å kjøpe denne for et
par tusenlapper:cool:
Godt at dette endte opp i et verdig og møblert hjem:)