Callahan
Støttemedlem
Kul, ganske sikker på at det er datoen. Skiven er typisk for perioden rundt 1950. Er det et Landeron verk i denne?Kronograf-loerdag. Innrisset bakpaa er NUF nummeret 297, som jeg fikk vite hadde tilhoert Jacob Hauge i Oslo, og under nummeret staar det 3/48. Kan dette vaere mnd/aar den er solgt?
Kul, ganske sikker på at det er datoen. Skiven er typisk for perioden rundt 1950. Er det et Landeron verk i denne?
Det var ganske vanlig med runde knapper også rundt 1950. Tror heller ikke det var uvanlig at disse verkene var usignert. Ref. bilde i Ranfft databasen og chronograph boka til Lang/Meis.Takk, ja, sitter et Landeron 48 i den. Verket er usignert og uten serienummer dog. Kan kanskje vaere et bytteverk i den for alt jeg vet. Det jeg stusser litt paa, er knappene. Trodde runde knapper var uvanlig paa den tiden.
Det jeg er sikker paa, er at den ikke er fiflet med. Den kommer fra familien til den foerste eieren, og har sammen med den IWC'en jeg har lagt opp tidligere ligget i en skuff siden tidlig 70 tall.
Det var ganske vanlig med runde knapper også rundt 1950. Tror heller ikke det var uvanlig at disse verkene var usignert. Ref. bilde i Ranfft databasen og chronograph boka til Lang/Meis.
Det var ganske vanlig med runde knapper også rundt 1950. Tror heller ikke det var uvanlig at disse verkene var usignert. Ref. bilde i Ranfft databasen og chronograph boka til Lang/Meis.
Hei. Ronny her
Er ny her og har kommet over denne vintage klokken i 14k gull. Noen som vet noe om disse ?
Får dessverre ikke av "snap off" dekselet bak.