chronometer
Støttemedlem
BWC, Butex eller Buttes Watch Co reklame med noen varianter av min klokke. Til høyre en mer berømt utgave, Zenith sin El Primero. Swiss Watch and Jewelry Journal no. 5-1971
Min bestefars klokke.
Finn desverre lite info ang modell,årstall, urverk (er manuelt opptrekk)..
Om nokon veit noko, så hadde det vært kjekt om de kunne komme med litt info til meg
Takk for det! Fikk tips om den her på TS etter å ha spurt litt etter tips til en panda-chrono. Denne har faktisk speileffekt på subdials. Sammen med en herlig patina og skikkelig slitt kasse så er det et knalltøft urDen Nivadaen din er og utrolig kul @MrFinale Har du litt mer info om den?
Pent!
Blå skive @SpaceCowboy ?
Takk for det! Fikk tips om den her på TS etter å ha spurt litt etter tips til en panda-chrono. Denne har faktisk speileffekt på subdials. Sammen med en herlig patina og skikkelig slitt kasse så er det et knalltøft ur
Passer masse remmer med 20 mm lugs. Anbefaler flere å sjekke ut Nivada/Grenchen/Croton. Mange kule gamle chronos. Denne drives av Valjoux 234. Anbefaler å lese litt her: http://www.invenitetfecit.com/modeles/chronographe-nivada-chronomaster_en.html Flere med slike gamle chronos? Post gjerne bilder folkens, vi må se dem
Utrolig flott blåfarge i skiven @SpaceCowboy Er klokken NOS? Den ser jo flett ny ut!
Gratulerer med nytt i hvert fall.
Takk for at du utdanner oss i uvitenhet!
Får jeg spørre hvordan man klarer og snuse seg frem til en safequeen av dette kaliberet? Man ser jo de dukker opp med jevne mellomrom, som dette, men har aldri skjønt hvordan. Er det å finne en fyr man vet har en, tilby et lass med penger, og det er det? @SpaceCowboy
Hei, den er utrolig kul, såkalt biorytme var hot på begynnelsen av 70 tallet
Dette var også en uvanlig pen utgave. Etter det jeg vet er Certina den eneste produsenten som har laget en slik, første versjonen vel også med rent mekanisk verk. Mest vanlig i den elektroniske varianten. Det var vist et herk å få den justert riktig ift. Fødselsdato
Certina laget også en variant som lommerur og en som en liten bordklokke.