Dagens vintage

Dagens Beaten vintage beater...
DSC_0249_zpsd4cjxqsv.jpg
 
Forrige ukes genistrek: Sette a mor sin adresse som min egen, og dermed starte vestlandsferien med to brev fra TS-medlemmer. Det ene med en gammel klokke i, den andre med en del reimer som har gammel look. Her tatt på en vintage brodert duk, på et vintage bord og med klisjé instagram-positur:

20160617_182249.jpg
 
Mint 50 talls Tissot 3 registers chrono i dag. Tilsvarende Lemania urverk som Omegas pre-moon.
Denne har nok for det meste ligget i en skuff i hele sitt liv, men får nå oppleve verden :)

image.jpeg



Edit: Info fra tidligere post:

1. Hvilket klokkemerke kan dette være? Tissot
2. Produsentland og område? Sveits, Le Locle
3. Hvor mange registre har stoppeklokken? 3 - tre
4. Hvilket kaliber nummer og hvem har produsert urverket? C27-41 H,Lemania
5. Serienummeret er 1752877, hvilket år er den produsert? 1947
4. Et annet kjent urmerke her på forumet har en tilsvarende klokke basert på det samme urverket, hvilket urmerke snakker vi om? Omega, Omega Seamaster, Omega Speedmaster
 
Redigert:
Har endelig blitt en vintage på meg også og samtidige en klokke til litt penere anledninger:)

20160704_233344.jpg


Er imidlertid fan av litt røffere remmer, men kommer man unna med rally-rem på denne?

20160704_234611.jpg

20160704_235211.jpg


Det er ihvertfall en fantastisk komfort på disse remmene fra Heuerville:)
 
Hei alle sammen,
Da er det vel på tide å bidra etter lang tid som "passivt kikkende medlem". Har hatt stor glede av dette nettstedet i flere år med diskusjoner, fakta og bilder og føler at tiden er inne til å bryte isen. Har stor respekt for kunnskapen og interessen blant forumets medlemmer og må vel innrømme at jeg kommer stort sett til kort her, men et sted må man begynne. Ivrig klokkemann i snart 20 år uten på noen måte å påberope meg noe fagmessig kompetanse på klokker utover det å stadig fasineres over utvalget og variasjonen og det å ha en klokke på armen - rett og slett. Mannens smykke er et uttrykk som jeg liker godt - og her er alt lov i mine øyne; fra et mekanisk, opptrekkbart urverk flere tiår gammelt til dagens smartklokker. En liten samling har det etterhvert blitt uten å inneholde de helt store kostbare merkene, men likefullt gir det en nesten barnslig glede - det og finne frem dagens ur, trekke det opp, stille det inn og feste det på armen. I så måte har det lite å si om det er Omega eller Sicura. Legger ved mitt første bilde her på forumet - nettopp av en Sicura. Ikke viden kjent for kvalitetsurverk, men mest kjent for sin Breitling forbindelse på godt og ondt - mest på ondt kanskje med et håp om å få mest mulig penger for å selge Sicura klokker. Denne ble anskaffet som en "non-runner" fra et kjent nett-sted for den samme sum som en billig flaske rødvin koster på Vinmonopolet!
Urverket er et automatisk Baumgartner / Brevets 158 31/7 og klokken ble markedsført som en Digistar sånn ca midt på `70 tallet. Etter en runde med "spa" hos min faste kontakt i UK er den i storform og holder tiden veldig bra. Original lenke fulgte med og er en artig retro sak å ha på håndleddet. At jeg har stadig større problemer med å se hva tiden er på denne skyldes nok heller alderen og et stadig dårligere syn enn klokken!
Sicura har blitt litt mere populært nå enn for noen år tilbake - spesielt kronograf modeller er mere og mere ettertraktet med økende priser og med et utpreget retro design med tildels kraftige farger - har jeg inntrykk av at flere har fått øynene opp for de.

Terje