Dagens, arv fra far og farfar. De blånerte viserene gjør susen for meg!
1947 Longines
Rios Argentina clip sort alligator grain
1947 Longines
Rios Argentina clip sort alligator grain
Ultra kult, dette er jo quartz klokkenes genesis og direkte årsak til krisen i sveitsisk urindustri på 70 tallet. Men hvordan justering i 6 posisjoner ble utført lurer jeg på? En slik kunne jeg tenke meg å ha i samlingen, er de vanskelig å få tak på i original stand, @Alruts ?Vintage Kvarts i dag. Seiko 3823-7000 VFA (Very Fine Adjusted) fra september 1971. Moellen ble introdusert i juli 1971 og var Seikos foerste "masseproduserte" kvarts etter Astron. Ingen stor salgs suksess, prisen paa 141.000 Yen soerget for det. Dengang kostet dyreste Grand Seikoen rundt 60.000. Forsegjort skive med applikerte minutt markeringer er heller ikke hverdagskost.
Verkene var justert i 6 posisjoner og var thermo kompensert. Angitt til +/- 5 sek pr.mnd, ganske heftig i 71.
Ultra kult, dette er jo quartz klokkenes genesis og direkte årsak til krisen i sveitsisk urindustri på 70 tallet. Men hvordan justering i 6 posisjoner ble utført lurer jeg på? En slik kunne jeg tenke meg å ha i samlingen, er de vanskelig å få tak på i original stand, @Alruts ?
Hei,Den var flott!
Tør jeg spørre hvor du har kjøpt den remmen? Er ute etter en racingrem til min Tissot, og denne så ut til å kunne matche supert.