Diverse tanker:
- Min søster er mer opptatt av at det skal glitre enn at det skal være en respektabel klokke. Dette er visst en vanlig oppfatning, og jeg har vel egentlig slått meg til ro med at slik er det.
- Jeg tar meg selv i å være imponert bare en jente har klokke - det samme gjelder egentlig alle jeg ser med klokker. Blir enda mer imponert dersom det er noe annet enn kvarts.
- Er det galt av meg å være interessert i en jente bare (vel, nesten bare) fordi hun opprinnelig kommer fra en by i overkommmelig avstand fra Glashütte?
- Finnes det ordentlige WIS av det andre kjønn?
Har dere noen tanker rundt dette?
Hvordan forholder kvinnene i deres liv seg til tid, klokker - sine egne og dine.
Kvinnene i mitt liv har nokså ulike forhold til klokker.
Samboer er i utgangspunktet lite interessert, men har oppdaget at det finnes pene og solide dameklokker i ikke helt elleville prisklasser. Hun bruker en pen Certina DS First, og er meget fornøyd med det. Ripene florerer og klokken deiser inn i alt det skal være, så noe utlån herfra er helt uaktuelt. Hun får kjøre i filler Certinaen (noe som igrunn er nokså vanskelig) før hun evnt får seg en ny av liknende kaliber. Hun syns det er merkelig at jeg driver å stiller klokkene mine hver gang de har blitt liggende noen dager. Samtidig har jeg fått blankofullmakt til å kjøpe stort sett hva det er av klokker til meg selv, så lenge det ikke går ut over felles oppsparte midler
Mutter er derimot mer interessert, men mest på det estetiske plan. Hun rocker Breitling Galactic 30 i stål, og regelrett koser seg voldsomt over å ha et eksklusivt ur på labben. Automatisk urverk er også her litt fremmed, og det er nok mest av praktiske hensyn. Hun er også slik at hun syns klokken burde tikke og gå når hun plukker den opp etter noen dagers stilleligging i smykkeskrinet. Får mye oppmerksomhet av henne når jeg har ulike klokker på armen fra gang til gang. Kun positivt vel å merke
Har jo noen søstre og venninner, men samtlige er faktisk lite interessert. Alle legger merke til hvis jeg skulle finne på å bytte klokke, og jeg får helt klart oppmerksomhet for ulike klokker. Noen faller umiddelbart i smak, andre ikke. Utelukkende er det de estetiske kvalitetene som blir lagt merke til, og ofte er pris et tema.
Mine tanker rundt kvinner og klokker:
- jeg blir imponert og litt fascinert om jeg ser ei dame med klokke som åpenbart er et gjennomtenkt valg.
- jeg tror en del dyre fruer/damer går med dyre ur kun i kraft av at de faktisk er dyre.
- jeg har snakket med en del kvinner som åpenbart blir interessert og fascinert over min egen fascinasjon over mekansiske urverk. Klokker er jo meget lett å sammenlikne med liknende og mer vanlige interesser blant kvinner, les: sko, vesker, smykker osv...
- etter at jeg ble medlem her legger jeg i vesentlig større grad merke til også klokkeinnholdet hos kvinner.