Damer og klokker - Diverse tanker

Jeg som håpte at denne tråden kom til å gi meg litt tips om hva som skulle være min første klokke......

Panerai! Selvom samboeren min bruker en GMT II-c er det lite som er like sexy som et smekkert håndledd med en lekker Panerai.

mD21x.jpg

Den gjorde jo det.

Audemars Piguet Royal Oak. Siste bildet. ;)

+1 Det er veldig mye som er riktig med denne klokken på en kvinne....

Ser penere ut med Panerai en Audemars spør du meg. Rolex sub er jo heller ikke feil da.... Spesielt 16613....:eek:

Okey, da har jeg lest gjennom den andre tråden også.... Må man se sånn ut for å bruke en klokke av det kalibret?

Men, ja...jeg har nok vurdert både Panerai og Audemars....

Nei... Vi ser ikke ut som mannfolkene i klokkereklamene heller. Eller, Frodo gjør, vi andre er rimelig normal. ;)

Kanskje litt flaut at enhver diskusjon om klokker og damer skal ende opp med bikinibilder? Det hadde jo vært hyggelig om det ikke var fullt så åpenbart at TS i hovedsak er befolket av herrer (eller er vi bare gutter?). Så kanskje balansen kunne endre seg litt over tid. Føler nesten en trang til å be nena om unnskyldning for de puerile innslagene. Om vi klarer å vise våre egne herreklokker uten å ta av oss skjorta tror jeg sikkert vi klarer å vise fram noen mer smakfulle av bilder damer med pene klokker også ...

Kanskje litt flaut at enhver diskusjon om klokker og damer skal ende opp med bikinibilder? Det hadde jo vært hyggelig om det ikke var fullt så åpenbart at TS i hovedsak er befolket av herrer (eller er vi bare gutter?). Så kanskje balansen kunne endre seg litt over tid. Føler nesten en trang til å be nena om unnskyldning for de puerile innslagene. Om vi klarer å vise våre egne herreklokker uten å ta av oss skjorta tror jeg sikkert vi klarer å vise fram noen mer smakfulle bilder damer med pene klokker også ...

ja jeg kan si at dette ikke var intensjonen da jeg starta tråden. Slik som det utvikla seg, er jeg nesten flau for at jeg står som trådstarter.

Ingen skade skjedd for min del, men jeg håper jo at jeg heller kan få bli med på en diskusjon om det som var temaet da tråden ble startet.... Og ser også gjerne mange forslag til klokker for damer, da jeg kommer til å satse på å legge ut mitt eget WS etter jul en gang...

ja jeg kan si at dette ikke var intensjonen da jeg starta tråden. Slik som det utvikla seg, er jeg nesten flau for at jeg står som trådstarter.

Nå er det vel egentlig bare én bidragsyter som har gjort dette til en litt "usmakelig" tråd. Vi får håpe at vedkommende skjønner at dette ikke var et veldig velkomment innslag og tar det til etterretning :)

Min gamle mor har lyst på en ny gullklokke. Hun har en gammel Tissot i rent gull, men den er sliten og litt lurvete syns nå jeg. Problemet er at hun tror hun må ha en gull-lenke. Jeg prøver å fortelle henne at hun får utrolig mye mer klokke for pengene dersom hun går for reim.

Råd, evt klokker som kan overbevise henne? Hun må for øvrig ha kvarts, og det er greit nok.

Tenker noe sånt som Cartier Diabolo.
GYbog.jpg

Diverse tanker:
- Min søster er mer opptatt av at det skal glitre enn at det skal være en respektabel klokke. Dette er visst en vanlig oppfatning, og jeg har vel egentlig slått meg til ro med at slik er det.
- Jeg tar meg selv i å være imponert bare en jente har klokke - det samme gjelder egentlig alle jeg ser med klokker. Blir enda mer imponert dersom det er noe annet enn kvarts.
- Er det galt av meg å være interessert i en jente bare (vel, nesten bare) fordi hun opprinnelig kommer fra en by i overkommmelig avstand fra Glashütte?
- Finnes det ordentlige WIS av det andre kjønn?

Har dere noen tanker rundt dette?
Hvordan forholder kvinnene i deres liv seg til tid, klokker - sine egne og dine.

Kvinnene i mitt liv har nokså ulike forhold til klokker.
Samboer er i utgangspunktet lite interessert, men har oppdaget at det finnes pene og solide dameklokker i ikke helt elleville prisklasser. Hun bruker en pen Certina DS First, og er meget fornøyd med det. Ripene florerer og klokken deiser inn i alt det skal være, så noe utlån herfra er helt uaktuelt. Hun får kjøre i filler Certinaen (noe som igrunn er nokså vanskelig) før hun evnt får seg en ny av liknende kaliber. Hun syns det er merkelig at jeg driver å stiller klokkene mine hver gang de har blitt liggende noen dager. Samtidig har jeg fått blankofullmakt til å kjøpe stort sett hva det er av klokker til meg selv, så lenge det ikke går ut over felles oppsparte midler ;)

Mutter er derimot mer interessert, men mest på det estetiske plan. Hun rocker Breitling Galactic 30 i stål, og regelrett koser seg voldsomt over å ha et eksklusivt ur på labben. Automatisk urverk er også her litt fremmed, og det er nok mest av praktiske hensyn. Hun er også slik at hun syns klokken burde tikke og gå når hun plukker den opp etter noen dagers stilleligging i smykkeskrinet. Får mye oppmerksomhet av henne når jeg har ulike klokker på armen fra gang til gang. Kun positivt vel å merke :)

Har jo noen søstre og venninner, men samtlige er faktisk lite interessert. Alle legger merke til hvis jeg skulle finne på å bytte klokke, og jeg får helt klart oppmerksomhet for ulike klokker. Noen faller umiddelbart i smak, andre ikke. Utelukkende er det de estetiske kvalitetene som blir lagt merke til, og ofte er pris et tema.

Mine tanker rundt kvinner og klokker:

- jeg blir imponert og litt fascinert om jeg ser ei dame med klokke som åpenbart er et gjennomtenkt valg.
- jeg tror en del dyre fruer/damer går med dyre ur kun i kraft av at de faktisk er dyre.
- jeg har snakket med en del kvinner som åpenbart blir interessert og fascinert over min egen fascinasjon over mekansiske urverk. Klokker er jo meget lett å sammenlikne med liknende og mer vanlige interesser blant kvinner, les: sko, vesker, smykker osv...
- etter at jeg ble medlem her legger jeg i vesentlig større grad merke til også klokkeinnholdet hos kvinner.

Kan jeg spørre hvordan du definerer et gjennomtenkt valg av klokke? Mest av nysjerrighet egentlig.

Kan nok være jeg har vært litt for løssluppen med ordene her, for det kan godt være at noen har valgt meget bevisst en klokke jeg i utgangspunktet ikke liker, men det er stilig når man bruker klokke som det ikke er tilfeldig at man valgte.
Det kan enten være at man bruker klokka bevisst i forhold til et antrekk, eller at man bevisst bruker klokka for det akkurat DEN klokka representerer. Litt som noen andre før meg har nevnt, kan det være kult om man ser ei dame med for eksempel en Submariner på hånda :)

Hehehe, var ikke for å arrestere deg på noen måte, men for meg... dersom det er en gjennomtenkt klokke, så hadde en av begrunnelsene for eksempel vært at klokken var fra et spesielt årstall for brukeren eller at du skal på en 'første-date' og derfor tar på den første ordentlige klokken du kjøpte. Eller lignende ting som kanskje er vanskelig å se. Altså, at klokken kan være veldig gjennomtenkt uten at det er veldig synlig.

Så, om en jente går i dress.....hvilken klokke bør hun da ha?

Hehehe, var ikke for å arrestere deg på noen måte, men for meg... dersom det er en gjennomtenkt klokke, så hadde en av begrunnelsene for eksempel vært at klokken var fra et spesielt årstall for brukeren eller at du skal på en 'første-date' og derfor tar på den første ordentlige klokken du kjøpte. Eller lignende ting som kanskje er vanskelig å se. Altså, at klokken kan være veldig gjennomtenkt uten at det er veldig synlig.

Så, om en jente går i dress.....hvilken klokke bør hun da ha?

Er helt enig i at den nok kan være gjennomtenkt uten at det synes, og slikt sett har jeg nok et tynt bedømmelsesgrunnlag ;) Men på klokker man ser på vilt fremmede gjelder vel egentlig at utseende teller og at sammen med merkevare og/eller stil på resten av vedkommende, blir man bedømt deretter hehe! Heldigvis er det jo ingen som trenger å vite hva jeg tenker om andres klokkevalg :D

Hmm, det var et godt spørsmål. Jeg har til gode å se ei dame med dress OG klokke som jeg virkelig tenkte var en smashing kombo. Men nå skal det også sies at jeg sjelden omgås kvinner i dress :)
Generelt syns jeg det er pent med klokker på lenke, gjerne kombinert børstet/polert stål på damer.

Jeg synes klokkedesignerene går i litt enkle gater når de lager dameklokker, skjønner godt at noen liker ultrafeminine greier med masse bling i størrelse 13mm, men det er vel ikke alle som vil ha den stilen? Det er nesten pinlig med noen merker hvor annerledes herrelinjen er kontra damelinjen. I midt hode hadde det vært mer normalt med en mindre utgave av herremodellen uten å adde BLING, rett og slett bare en mindre utgave. Kona mi er mer interessert i designet på herreklokkene, som jo faktisk har historien med seg, noe ikke disse utblinga dameklokkene har, men klokker over 40mm blir helt umulig for henne å kunne bruke. Kudos til f.eks. Panerai som kjører sine damemodeller i likt design som herremodellene. Zenith er vel kroneksempelet på et merke der de har mange fine herremodeller, mens damemodellene ser ut som et sirkus på fylla. Tror det kunne blitt flere WIS-damer om klokkeutvalget bare hadde vært mer WIS.

Går man opp på Patek-nivå har heldigvis ikke størrelsegreien tatt av like mye, og en Nautilus er i mine øyne noe med det peneste en dame kan bruke.

Har veldig lyst å forære min bedre halvdel en mekanisk klokke type DJ på et eller annet tidspunkt. "Problemet" er at dame DJ er dyrere enn herre DJ og for så vidt gjør et betydelig innhogg i eget klokebudsjett ;) :D
I tillegg kommer selvsagt min bekyrmring for at mekanikken ikke verdsettes, slik at en qurtz Omega Agua Terra til 1/3 del av prisen gjør samme nytten. Ja, kanskje den gjør det. Er å kjøpe mekansik til en som ikke bryr seg om det bare ren sløsing og heft og plunder for vedkommende?? :rolleyes: