Herlig comback angående pikeuret
Mitt første avsnitt var ikke direkte rettet mot deg altså. Mulig jeg trekker for mye ut av dette, men de som foretrekker å bruke en blinkende middagstallerken på håndleddet kan i hvertfall ikke være overrasket over at det blir lagt merke til blant folk flest. Min oppfatning er at valg av størrelse på en Datejust ikke kun er et valg omkring hva som passer best på armen rent fysisk eller estetisk. Når det kommer til akkurat denne klassiske Rolex-modellen, som for mange er selve symbolet på Rolex, er det nok mange som kjøper denne som et rent statussymbol som skal vises godt på armen. Jeg tillater meg å hevde at det for mange kanskje er det mest tungtveiende argumentet ved kjøp. Det var dette jeg baserte meg på da jeg i mitt forrige innlegg skrev at de som foretrekker 41 mm nok er mer fornøyd med hvordan merket/tilgjengelighet/hype osv har utviklet seg. Dette er selvsagt kun mine egne observasjoner og min egen svogerforskning.
Kontrer på innlegget ditt med at har man bittelitt innsikt ser man at det tidligere har vært både store og små herremenn som har bært DD36 uten at noen har reagert på at det. Dette med store klokker er en ny trend som har vokst frem sammen med en generell utvikling i samfunnet hvor fasadebygging hos enkeltindivider har fått svært stor plass. Det kan man mene mye om, men det er ingen diskusjon jeg vil gå inn i. Folk får kjøpe de klokkene de selv ønsker, og bære de med stolthet. Håper de driter i hva slike som meg måtte mene, for jeg bryr meg nada om hva folk som bruker store klokke måtte mene om mine pikeur. Noen liker store klokker, og noen liker små klokker. Det er flott at vi alle er forskjellige.
For meg personlig er Datejust-modellen et tydelig skille mellom det gamle og nye når det kommer til Rolex. Det var bare egen observasjon rundt dette som jeg ville påpeke. Tror også man kan trekke noe av det samme ut av innlegget fra Preben.