Datejust vs Explorer I

Medlem
17. aug. 2009
Sted
Bærum
Har behov for en mindre beater, og kunne tenkt meg en av disse.
Har hatt begge typene tidligere, og angrer på at de ble solgt.

Utfordringen er at jeg sitter bom fast i valget her, Datejust til 10-15k eller 14270 til ca 20k.
Naturligvis er det forskjeller på disse, og den ene kan kle enkelte situasjoner bedre enn den andre.
Men er det strengt tatt noe den ene kan brukes til og ikke den andre. ?
Hva ville du valgt og hvorfor ?

Setter pris på om noen har gode råd å komme med, så jeg får løst denne klokkenøtten..:confused:

Braute

Liker begge, nydelige klokker. Personlig hadde jeg valgt Explorer, den er hakket mer anvendelig i min bok.

Med tanke på at du vil ha en beater må jeg nesten si Explorer.
Begge kan vel brukes som det, men føler explorer passer bedre i beater begrepet.

Datejust! Den har dato, og kan brukes både med jub. og oysterlenke og rem. I tillegg til en mengde forskjellige skiver å velge mellom. Derfor en klokke for enhver anledning.

Så for meg vil valget være enkelt DJ! Men skal du ha en DJ 16200 i stål med glatt ring og oyster må du nok regne med rundt 20k for et pent eksemplar (en vanskelig klokke å få tak i brukt, faktisk enkere å få tak i en Ex I).

AW:)

Begge er flotte klokker, men jeg hadde valgt Explorer!:D
Den ligger høyt på ønskelisten!;)

+1 (absolutt det ENESTE neg jeg kan si om min nye beater er mangel på dato).

Det kommer til å gnage på deg, Greg! Gnage og gnage til du en dag går bananas og overdoser på egen lystgass. Burde nok selge den til meg før det er for sent! ;)

Til saken, så liker jeg både exp 1 og DJ. Du brukte jo ordet beater, og exp 1 er jo litt mer sporty, men DJ kan jo som kjent brukes til det meste. Jeg ville gått for exploreren. Men jeg foretrekker jo også klokker uten dato.

Som Ole Brumm ville sakt: Ja takk, begge deler;) Hadde valgt DJ, da jeg liker dato på klokken, og jeg synes den generelt er "better looking":)

Jeg har både en DJ 16234 og en Exp 14270, men skulle jeg valgt en av dem hadde jeg gått for Exp1. DJ er et herlig ur, og som dressur og til kontor bruk er det i mine øyne perfekt. Det mangler litt i sportslighet sammenliknet med Exp1, og Exp1 er i mine øyne diskret nok til å fint kunne brukes som dressur.

Lykke til med valget, du blir ikke skuffet uansett hva du ender opp med ;)