Datejust

Medlem
7. des. 2009
Sted
Oslo
Har av en eller annen grunn blitt veldig opptatt av datejuste. Sette mest på 41 mm men også blitt facinert av den på 36mm. Den har et eller annet ved seg. men har noen spørsmål:

1. 36mm begynner å bli lovlig smått. har egentlig 40-42 som ideell størrelse. Noen som har erfaringer med 36 mm? blir det for smått på håndleddet eller går det bra.

2. jeg vil ha stål med blå skive. Jeg vil også ha skiven som bare har strekmarkeringer i stedet for tall eller romertall. Vet noen om man kan få dette i bare stål?

mange takk for svar

36 mmm er perfekte damur, men litt liten for herre. Likevel kan det være litt ok noen dager å ha et mindre ur for eksempel til dress.

Jeg har 36 mm Datejust og Explorer.
Størrelsen er meget kledelig. Selv er jeg 1,90 høy og er ikke akkurat spjæling.
Men uret ser ikke lite ut. Dette kan bl.a. komme av at remmen/lenken er 19/20 mm bred.
Urene er i tillegg ganske karismatiske, noe som gjør at de virker mer betydningsfulle enn størrelsen skulle tilsi. Jeg hadde ikke nølt. Forøvrig er kombinasjonen du spør etter mulig å oppdrive, men det er noe tilfeldig hvor lett det er til tider.

Lykke til!:cool:

Kjøp en datejust! Ikke noe problem, selv om det begynner bli lovlig liten. Er selv en høy kar på 1,89 som lett kan gå med en slik klokke. Dog blir den kanskje litt liten om man ikke har noe annet å varriere med. Når det gjelder skivevalg, så ville i alle fall jeg kjøpt et pent eksemplar for så å få byttet skive til akkurat den du ønsker.

Wristshot

har funnet et wristhot bilde av min nye kjærlighet. Dette er riktignok 41 mm versjonen men her synes jeg alt stemmer. ingen arabiske eller romertall, blå skive. fantastisk ren, enkel og elegant. en perfekt crossover som ligger et sted mellom de røffere ala submariner og überdress-klokkene. im in love!

DateJustII.jpg

eneste problemet er at jeg ikke finner denne på rolex sine sider. betyr det at den er discontinued eller kan jeg gå til bjerke og bestille de spesifikasjonene jeg vil ha?

Hva tenker dere? Datejust II vs submariner?