Davosa

Om valget nå står mellom Omega eller Tag, så er min klare favoritt Omega.:)

+1
Jeg ville tatt en Omega foran en Tag anytime.;)

Men... for det er et men, Omega har en heller slett kundeservice. Dette er tydeligvis ikke noe lokalt problem for Norge. Har diskutert dette tidligere i en tråd på WUS, og jammen var dette et problem i andre land også (UK tror jeg).
Hvis jeg skulle kjøpt en Omega igjen skal det være brukt med full dokumentasjon slik at jeg er sikker på historikken til klokka.
Til tross for en dårlig opplevelse bør det nevnes at jeg nesten griner av lykke når jeg ser den nye Aqua terra med 8500 verket.:)
 
Jeg har en Planet Ocean 42mm... Den er jeg VELDIG fornøyd med :D Men, du må avgjøre om du liker den selv da ;)
 
Jeg likte begge to, men første inntrykk i butikken var at tag'en var eh hmm ikke så lett å beskrive, renere i linjene hvis jeg kan se det slikt. Den så kanskje med første inntrykk mer elegant ut.

Tør jeg spørre hvorfor flere mener at Omega vinner over tag, er det personlig oppfatning eller er det andrehåndspris eller hva mener dere?
 
Tør jeg spørre hvorfor flere mener at Omega vinner over tag, er det personlig oppfatning eller er det andrehåndspris eller hva mener dere?

Omega har produsert noen av de beste urverkene i nyere tid. Jeg har selv en 50 år gammel seamaster som tikker og går svært så nøyaktig.:)
Designet er IMO langt mer klassisk enn de fleste Tag.
Annenhåndsprisen holder seg bedre.

Tag Heuer er i mine øyne et "moteur" hvis design ikke vil holde seg godt over tid skulle du finne på å beholde klokka lenge, med visse unntak. Det kan virke som de setter motefaktoren høyere enn kvalitet.
En annen ting som trekker litt ned for min del er et par "dirty" markedsføringstriks, men her er vel ingen merker uskyldige.;)
 
Omega har produsert noen av de beste urverkene i nyere tid. Jeg har selv en 50 år gammel seamaster som tikker og går svært så nøyaktig.:)
Designet er IMO langt mer klassisk enn de fleste Tag.
Annenhåndsprisen holder seg bedre.

Tag Heuer er i mine øyne et "moteur" hvis design ikke vil holde seg godt over tid skulle du finne på å beholde klokka lenge, med visse unntak. Det kan virke som de setter motefaktoren høyere enn kvalitet.
En annen ting som trekker litt ned for min del er et par "dirty" markedsføringstriks, men her er vel ingen merker uskyldige.;)

Helt enig med UJU,

Med en Seamaster gjør du et trygt og sikkert valg. Skulle du mot formodning ønske å la den gå videre ved en anledning, så er den lett å omsette.
Designet er meget klassisk, og urverkene er solide og gode.

Lykke til.
 
UJU, sier du at en del Omega AD yter utilfredsstillende service sett i forhold til hva en bør kunne forvente og at det da videre anbefales å sterkt vurdere hvor en kjøper klokka?

Ellers har jeg lest mer om de to merkene i natt, kona må jo tro at jeg har klikket hehe.. Uansett oppfatter jeg en gjengs skeptisk lys mot Tag Heuer for en "spekulativ" markedsføring etter at de fikk nye eiere, samt at de ikke er like eksklusiv ettersom klokkene deres selges av enhver man. Videre at de er overpriset og mer fokusert på utseende kontra innhold. Kanskje ordet jappe klokke kan passe.

Er dette noe av essensen?
 
Jeg heller mer og mer mot Omega men er dog noe bekymret over det jeg har lest om service for de som har vært uheldig. Mener jeg lest her i forumet om periode opptil 17 uker.

Noen som kjenner til om Omega har verdensgaranti?
 
to års internasjonal garanti. tre år for klokker med co-axiale verk. på de co-axiale verkene er det vel anbefalt sørvis hvert 5. år.
 
Hver 5 år, jeg trodde og mener jeg har lest at grunnet co-axiale verk så skulle det kunne gå lenger mellom servicene. Noen som har inngående kjennskap her.
 
Hvilke råd vil dere gi angående kjøp? Kjøpe lokalt hos AD og begynne et kundeforhold eller AD i England og spare inntil 5000. Jeg sjekket ei tilfeldig Omega klokke og så det var 4800 i differanse.
 
Hvilke råd vil dere gi angående kjøp? Kjøpe lokalt hos AD og begynne et kundeforhold eller AD i England og spare inntil 5000. Jeg sjekket ei tilfeldig Omega klokke og så det var 4800 i differanse.

Selv handler jeg hos lokal AD dersom det er AD i nærheten. Da tenker jeg at jeg kan få gode priser på klokker i fremtiden, uten å måtte reise utenlands. Husk også på at du skal betale mva ved innførsel til Norge ;)
 
Kan aldri huske at jeg på flyplassen har stoppet og sagt hei toller jeg har handlet klær for x antall tusen eller cd'er og plater dersom vi går enda lenger tilbake i tid. Det er liksom et smutthull som jeg tror de aller fleste synes er greit å bryte uten å få en alvorlig samvittighet. Tar jeg feil nå?
 
Vel, du er pålagt å måtte betale moms for kjøp over 6000,- (eller er det 10000,- nå?) i utlandet. Ved innkjøp av en dyr klokke gjelder selvfølgelig dette også. Hva du og din samvittighet gjør er opp til deg selv, men om du blir stoppet og tollerne finner en skvett ny Rolex og boks/papirer i bagasjen kan du ha et dyrt problem. Sist jeg ble stoppet i tollen (på Rygge, har blitt stoppet der to ganger det siste året!) var tolleren veldig interessert i hva slags klokke jeg hadde på armen, og om jeg hadde kjøpt den på turen.
 
Det er en viktig tanke du påpeker der. Synes prisene etter sammenlingning er kriminelt høye. En klokke entusiast kollega av meg påpekte at butikkene tjener grovt... Jeg ønsker vel en god deal uansett hvor ;)