Daytona - hvit eller sort?

Medlem
3. aug. 2009
Sted
Planet Earth
Hei alle!

Jeg registrerer Daytona ved jevne mellomrom er flittig diskutert her ute.
For min del en versjon av Rolex jeg har brukt litt tid på å like såpass at jeg ønsket en slik til eget bruk.
Men nå er tiden inne.

Vurderer sterkt å justere litt på samlingen, og tilføye en Daytona.
Men, ettersom jeg går nærmere inn i dette, leser og studerer "katalog"-bilder, tar tvilen meg med hensyn til hvilken farve det bør være på skiven; - hvit eller sort?

På meg virker den hvite litt "snillere" og muligvis mer "klassisk", mens den sorte mer sporty og røffere.
Jeg sliter med en avgjørelse.
Mulig gode bilder/wrist-shots også ville hjelpe...

Hva foretrekker dere som har - og eventuelt ikke har - en Daytona?

I'm listening......;)

Personlig synes jeg hvit er finest. Eller gjør som Anders, bytt til en nydelig WG skive!

Har hatt to stk. Begge sorte. For meg er det det eneste rette valget skal man tenke langsiktig :) Rolex er tross alt sportsur :)

Må ha hvit skive. Du kommer til å angre i etterid dersom du går for den svarte.

Daytona skal være hvit, på samme måte som Explorer II skal være hvit.

Har en fin metafor, men den egner seg ikke på dette forumet da den er litt for grov :mrgreen:

Må ha hvit skive. Du kommer til å angre i etterid dersom du går for den svarte.

Daytona skal være hvit, på samme måte som Explorer II skal være hvit.

Har en fin metafor, men den egner seg ikke på dette forumet da den er litt for grov :mrgreen:

Kjør i vei ;) Vi vil høre! :D

Hvilken Daytona-utgave tenker du på å kjøpe? Stål, stål/gull, gull?

Hvilken Daytona-utgave tenker du på å kjøpe? Stål, stål/gull, gull?

Det blir ren stål for min del.

Denne versjonen.....

o_rolex20-20daytone2.jpg

Eller denne versjonen....

Rolex-116520.jpg

Kjør en "Anders" og bytt til WG skive, det løfter klokken flere hakk for min del. Franken eller ei :p

Uansett, hvit skive kler den best.

(dette er veldig smak og behag merker jeg ;) )

For meg blir Daytona mer en finklokke enn et sportsur derfor synes jeg hvit skive kler klokken best.

Det kommer jo helt ann på hva du skal bruke den til og hva slags type du er.

Jeg hadde uten tvil gått for sort skive da jeg er ute etter sportslige klokker og ikke så "fine"

Synes også Daytona`n burde fungere som en sportskloke, derfor får du sort som svar ifra meg:)

Å dæven...! Da må vi ut på klokkespotting.. Kan bli en latterkule om vi støter på dama som kjøptan! :p

Jeg spurte om hun gikk rundt og sang "... my boobs are ok"... Men, hun var visst noenlunde oppegående, sa de... Jeg har dog mine tvil :p

Hahaha, leopard daytona er herlig! Du må være diktator i Afrika for å kunne bruke den etter min mening :p

Hahaha, leopard daytona er herlig! Du må være diktator i Afrika for å kunne bruke den etter min mening :p

Anders Askeland var av den oppfatning at klokken var så tacky at den var stilig... I beg to differ! :-?

La oss alle være enige i at denne tråden kun omhandler hvit eller sort skive. HELDIGVIS ikke det dyret over her.