Daytona - hvit eller sort?

Var det denne modellen de nettopp solgte på askeland???

Cosmograph-Daytona.jpg

Dette er noe jeg innbiller meg at moren til Gadaffi går med ..... eller elskerinnene til han derre psychoen nede i zimbabwe eller hvor det nå er...

Jeg pleide å synes at daytona uten tvil var finest med hvit urskive. Men etter å ha sett og tatt på en, har jeg blitt mer i tvil. Mangler liksom prikken over i'en på den. Sort urskive har kommet snikende som en ny favoritt. Merkelige greier.
I skrivende stund ville jeg nok gått for hvit urskive, men rimelig kjapt byttet ut ringene rundt subdialsene med sorte ringer.

Noe a'la dette:
Dscn11779.jpg

men aller helst denne vintage newman modellen da:
Dscn7789.jpg

Men for all del.... anyone of theese should do the trick:
Stefano-Rolex-Daytona.jpg

På meg virker den hvite litt "snillere" og muligvis mer "klassisk", mens den sorte mer sporty og røffere.

Du har vel svaret allerede i det første innlegget ditt.
Er du "snill og klassisk" eller "sporty og røff"?
Da tar du bare den som passer beskrivelsen av deg best...:p

men aller helst denne vintage newman modellen da:
Dscn7789.jpg

Blir litt lei meg hver gang jeg ser de der... De er så alt for sexy, og desverre alt for dyre. Rolex har laget så mange lekre chronographer, at det blir for meg vanskelig å forsvare hvordan daytonaen ser ut i dag.

Daytonaen er vel omtrent det eneste uret hvor jeg foretrekker hvit, Moore.
Lykke til med kjøp! :cool:

Hei moore!
Jeg må først si at jeg har mang en gang har klikket meg inn på din nydelige samling av ur.

Fargevalg er subjektivt, men min mening er at hvit skive kler klokken best.
Uansett får du nok en fin klokke i din eminente samling :)

Jeg synes den hvite skiven er finest, men ikke finere enn at jeg byttet den ut med "panda"-skiven når jeg skjønte det var mulig. Om du velger hvit eller svart skive synes jeg du skal forsøke å finne en Zenith modell som vist over, det er finere med en skikkelig kontrastfarge rundt subdialene.

Men husk at det lar seg gjøre å sett inn denne :D

Klokkebilder404.jpg

Moore, svaret er enkelt IMO.
Hvit.
Har prøvd flere på armen, og den hvite passer definitivt best.

Lykke til, suverent flott klokke.:p

Jeg må erkjenne;
- etter besiktigelse av begge varianter, så fremstår hvit som den versjonen jeg vil foretrekke for denne Rolex'en.
Så får vi se når en Daytona eventuelt finner veien hitover.

Det har vært en hyggelig "reise" å se denne varianten modne seg. Videre bearbeiding og tilpasning til en tilværelse med en Daytona for fremtiden er i emning.

Stor takk for alles mange gode innspill!
En rask oppsummering viser med relativt klar overvekt at hvit er vinneren.
- I den grad jeg i det hele tatt skal driste meg til sådan karakteristikk.

;)

Forsiktig nå ;)

Point taken....
Men, - og det er muligens å banne i kjerka, men tross alt; - med litt godvilje og høyst uhildet blikk; 12-4 i favør hvit lar seg vel høre.....
;)

Den hvite vokste veldig på hånden.
Og for å referere til Anders; - den smilte til meg.....:D

Bytte fra standard SS til WG-skive

Tar opp igjen Moores tråd.
Jeg planlegger å se på en SS Daytona med sort skive imorgen. Forhåpentligvis blir det kjøp. Men som Moore har jeg vært i tvil på skivevalg; sort er sporty, hvit er klassisk.
I tillegg finnes jo mange daytonas med WG-skiver. Synes for eksempel skiven til Anders er dødsfett, det samme var den KarlFr hadde på sin SS.

Det jeg lurer på er om Bjerke faktisk selger WG-skiver til SS. Jeg har tidligere hørt at det var noe de ikke gjorde.
Om så likevel er, vet noen hva en WG-skive koster og hva Bjerke tar for jobben?

Det jeg lurer på er om Bjerke faktisk selger WG-skiver til SS. Jeg har tidligere hørt at det var noe de ikke gjorde.
Om så likevel er, vet noen hva en WG-skive koster og hva Bjerke tar for jobben?

Du har PM :D Siden Rolex ikke er så glad i at ADer gjør disse jobbene synes jeg den diskusjonen tas best på privaten ;)

Så den nå! Det avgjorde valget mitt! Mulig at det er bildene dine som gjør susen. Fantastiske bilder!!!

HVIT!
Er en stund siden nå, men bilder kan ses i mitt bildegalleri i Galleri-tråden.

Denne varianten med hvit skive er ikke annet enn superb.
:D

Det hele er da lekende lett, barneskirenn.........
Hvit skive til Daytona.:p

Et meget godt valg, legg den gjerne ut under FS.