De nye lenkene fra Rolex...

Medlem
7. feb. 2011
Innlegg
74
Sted
fredrikstad
Lurte litt på en sak...leste meg frem til at Rolex lanserte sine nye lenker til Submariner i 2010..disse med massive ledd og glidelock(hvis ikke jeg tar helt feil da..)

Lurer på hvordan det er med Rolex andre stålmodeller med samme lenkemodell..fikk de også oppgradert lenke i 2010?

(Er forholdsvis fersk her på forumet og må si meg imponert over kunnskapsnivået enkelte medlemmer har..;))
 
Tror Bullit sin Rolex 116000 også har den nye type lenken. Iallefall nye type lås. Den har ikke easy-link slik som datejust...

Og ja forresten, nye Datejust har jo også easylink og nye type lenke... Renner på her :)
 
Ha!Fant ut etter litt snoking at Yachtmasteren også fikk oppgradert lenke i 2010...;)
Skulle vel tro at hvis de får gode tilbakemeldinger på denne typen lenke at de fleste modellene blir skiftet...slipper jo strekk og justering blir jo enklere..stålet var jo også bedre.
 
Prøvde en Yachtmaster hos AD i dag og denne hadde en lås som var mye mer "pinglete" enn Submariner og hadde ikke glidelock. Denne låsen ødela hele kvalitetsopplevelsen for meg og klokken ble igjen i butikken...
 
Kjipt...leste at YM hadde iallefall den nye lenken med massive ledd...låsen stod det ikke noe om.
Låsen har faktisk mye å si...grunnen til at jeg solgte Milgaussen var faktisk den nye låsen..spratt opp innimellom..fryktelig irriterende.

Foreløpig er Sub spennen favoritten:)
 
Kjipt...leste at YM hadde iallefall den nye lenken med massive ledd...låsen stod det ikke noe om.
Låsen har faktisk mye å si...grunnen til at jeg solgte Milgaussen var faktisk den nye låsen..spratt opp innimellom..fryktelig irriterende.

Foreløpig er Sub spennen favoritten:)

Jeg elsker min rolex, det er noe eget med merket. Men at de i så mange år produserte dårlige lenker, og slapp unna med det er meg en gåte...Lenka på nye suben er suveren og slik det burde ha vært hele tiden...
 
Kjipt...leste at YM hadde iallefall den nye lenken med massive ledd...låsen stod det ikke noe om.
Låsen har faktisk mye å si...grunnen til at jeg solgte Milgaussen var faktisk den nye låsen..spratt opp innimellom..fryktelig irriterende.

Foreløpig er Sub spennen favoritten:)

Dette problemet hadde jeg aldri med min Milgauss... Det blir litt for dumt å dømme en hel serie klokker ut fra at låsen på én klokke var dårlig. Dessuten kunne du jo bare gått til en AD og fått fikset på det :)

Ingen tvil om at den nye sub-lenka er bra! :)
 
Godt mulig det var min som var mandagsklokken fra Rolexfabrikken..;)

Problemet var egentlig at når det ble litt spenn i lenken(når man bøyde hånden,lente seg mot noe ol) så skulle det ikke store berøringen på spennen til før den spratt opp..

Men Rolex er fortsatt the one and only for meg:D