Dekorert urverk og lukket baklokk?

EBH

Medlem
26. jan. 2019
Sted
Bærum
Bare noe jeg lurer på og sikkert noen som vet.

Finnes det high end klokker der urverket ikke burde skamme seg for å vise seg frem, men likevel ligger godt skjult? Jeg vil anta at alle PP og AP og VC og BP osv har glass på baksiden?

Det hadde vært ultrafett, spør du meg, dersom en skikkelig high end klokke med et forseggjort dekorert urverk hadde ligget godt skjult bak et tett baklokk.

Finnes det? Kanskje noe vintage? Kanskje f.eks. Royal Oak i 1972 ikke hadde innsyn? Men var det i så fall dekorert?

:unsure:

I 1910 var de det, slik som eksempelet under. Ja, urverk av kvalitet har alltid vert dekorert.

35A7AE48-1971-4452-ABCB-7CB0A334692E.jpeg

I 1910 var de det, slik som eksempelet under. Ja, urverk av kvalitet har alltid vert dekorert.

Vis vedlegg 260336
Ja, jo, men i 1910 vippet de også opp baklokket enkelt ved å bruke neglen.

Jeg er fremdeles nysgjerrig på om en mer moderne high end produsent dekorerte urverkene f.eks. på 60 og 70 tallet?

Videre, om noen high end produsenter leverer klokker med dekorert urverk og lukket baklokk... Bare for kvaliteten på håndverket sin skyld, ikke for show off.

Ja, jo, men i 1910 vippet de også opp baklokket enkelt ved å bruke neglen.

Jeg er fremdeles nysgjerrig på om en mer moderne high end produsent dekorerte urverkene f.eks. på 60 og 70 tallet?

Videre, om noen high end produsenter leverer klokker med dekorert urverk og lukket baklokk... Bare for kvaliteten på håndverket sin skyld, ikke for show off.

GO SeaQ 39,5 har lukket baklokk og dekorert urverk.I hvilken grad de er opp og nikker på High end kan selvfølgelig diskuteres, men de vaker der iallefall

• Liker
Reaksjoner: EBH