Deler til (utdatert?) verk

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Jeg har en klokke av typen Swiss Emperor Hi Beat som har fått en skade etter et fall. Klokken har stoppet opp og for mine nybegynnerøyne ser det ut som det har en sammenheng med at balansen har fått seg en trøkk. Finner ikke noe merke på verket som sier noe om navn, men etter å ha undersøkt litt har jeg funnet ut at det antageligvis er snakk om et GBF582 verk. Jeg har ikke klart å funnet noe mer informasjon om dette verket og for meg virker det nok som om at det er ute av produksjon. Er det noen smarte sjeler her inne som vet hvor man kan få tak i deler til et slikt verk (da i hovedsak balansen)? Er det i hele tatt mulig? Er det evt noen som vet hvilket verk jeg kan bruke for å erstatte verket som står i?

Klokken er en utrolig kjekk bruksklokke som jeg har blitt gla i og det hadde derfor vært synd om den skulle gå tapt. Men samtidig tror jeg det kan bli en veldig dyr affære å ta klokken til urmaker i forhold til den reelle verdien til klokken. Tenkte derfor at den kunne vært en fin prosjekt-klokke, men det går jo dårlig hvis jeg ikke får tak i deler.

DSC_0049.jpg