Den forhåpentligvis lange durabilitetstråden

Sant

men dere forstår hva jeg mener. Mekaniske klokker er som en integrert del av deg, din bevegelse er klokkens liv. For å bli litt episk kan man si det var det første steget mot å integrere menneske og maskin. Jeg blir isåfall emo av den tanken :D


Nå er eco-drive-klokkene såvidt meg bekjent ikke batteridrevet, men solcelle-drevet (ja, de har en batterienhet, men et batteri i klasisk forstand :) )
 
At en mekanisk klokke ikke klarer brasene - det er da veldig teoretisk. Og selv om det smeller - veldig - blir ikke folk flest så veldig mer fysiske.
De færreste med voldsome meninger om dette har prøvd særlig fysiske utskeileser selv...har jeg inntrykk av.
Det er ikke noen klokketyper som ikke går i stykker eller som ikke leverer mandagseksemplarer.
Om man vil ha en veldig robust mekanisk, er nok denne av de bedre:
DamaskoDA362L.jpg

http://www.damaskousa.com/damasko-da36.asp
Om man derimot ønsker quartz, ville jeg nok ville hatt noe slikt:
citizeneco.jpg

Det påstås at denne holder i 10 år før man må bytte batteri.

Personlig ville jeg hatt Damaskoen. Men om det smeller så inn i helvete, så tror jeg at jeg ikke er så opptatt av hva klokken er.

Ja jeg heiv meg på Eco driven. Den kom i posten og havnet på fruens arm. Artig hun likte den (at hun har begynt å intr seg i det hele tatt). Der har den vært i en mnd el så nå. Flott syntes jeg, enkel og klassisk. Men durabel nei.
Min nå 8mnd gamle datter hadde ingen problemer med å knuse den da de var på kafe imorges. :p . Tre gode ting kom ut av denne hendelsen. Min datter virker allerede å være engasjert hva ur angår, jeg kan nå gå videre og pushe på min fru noe som i større grad ligner på et skikkelig ur og sist men ikke minst vi har fått etablert at den ihvertfall ikke overlever et kjernefysisk holocaust :p
 
Min nå 8mnd gamle datter hadde ingen problemer med å knuse den da de var på kafe imorges. :p . Tre gode ting kom ut av denne hendelsen. Min datter virker allerede å være engasjert hva ur angår, jeg kan nå gå videre og pushe på min fru noe som i større grad ligner på et skikkelig ur og sist men ikke minst vi har fått etablert at den ihvertfall ikke overlever et kjernefysisk holocaust :p
Greit å få det konstatert. :cool: