Den nye Aqua Terra GMT

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Denne tror jeg kan bli riktig fin, har ikke oppdaget den før nå :D

http://watch-happening.blogspot.com/2009/06/new-watch-omega-seamaster-aqua-terra-co.html

Seamaster-Aqua-Terra-Co-Axial-GMT-Chronograph-2009-new-release.jpg

RuckdeespicAquaTerraGMTChrono.jpg

newAT_1.jpg

newAT_2.jpg

Utrolig flott, og 44mm kasse er et ekstra pluss. Har en Omega BA GMT med samme urverk selv (cal. 3603) og det har fungert utmerket de to årene jeg har hatt den. :D
Etter det jeg forstår har det vært litt problemer med disse Fredric Piguet urverkene cal.33XX tidligere. Mener jeg leste et sted at det skyldtes en spesiell type olje som var brukt på galt sted i urverket. :roll:
Er enda ikke begynt å bli lei min eneste Omega så langt, prøver på et bilde her
P1010034.jpg

Wow! Flotte saker, HerrUr!

44mm er det nok mange som vil like ja. Håper ikke det er et verre problem med verkene, det ville være synd.

33xx verkenes barnesykdommer er ordnet opp i for flere år siden nå. Skulle være trygt å gå til innkjøp av et ur med hvilken som helst av 33 serie verkene.

Det er forøvrig også feil at det er FP verk. Disse verkene er uviklet i samarbeid mellom FP og Omega for Omega only. Du finner med andre ord ikke disse verkene andre steder enn hos Omega.

JonasV skrev:
33xx verkenes barnesykdommer er ordnet opp i for flere år siden nå. Skulle være trygt å gå til innkjøp av et ur med hvilken som helst av 33 serie verkene.

Det er forøvrig også feil at det er FP verk. Disse verkene er uviklet i samarbeid mellom FP og Omega for Omega only. Du finner med andre ord ikke disse verkene andre steder enn hos Omega.

Det er nok riktig at dette verket kun finnes i Omega, co-aksialen er det jo bare Omega som har. Og det er nok laget etter Omega sine spesifikasjoner . Etter det jeg vet, er likevel grunnverket FP, en billig- variant av FP cal.1185 - et langt finere/dyrere verk som ble brukt/brukes i blant annet Breguet og Blancpain, som også tilhører Swatch Group.