Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Klarer ikke å legge fra meg tanken om å skaffe meg en panda "mitsukoshi" dial. Noen som vet hvor man får tak i dette og hvor mye en urmaker tar for jobben? Har sett to eksemplarer på ebay fra ca £350-£500, usikker på om dette er overpris eller veiledende.

8196129553_833befc42d_b.jpg

Klarer ikke å legge fra meg tanken om å skaffe meg en panda "mitsukoshi" dial. Noen som vet hvor man får tak i dette og hvor mye en urmaker tar for jobben? Har sett to eksemplarer på ebay fra ca £350-£500, usikker på om dette er overpris eller veiledende.

8196129553_833befc42d_b.jpg

Sjekk ofrei, men ser ikke ut til at de har skiven lenger:
http://www.ofrei.com/page343.html

Husk også visere:
http://www.ofrei.com/omega-watch-hands-caliber-321-861.html

Mener der fort ble 7-8k med visere og mva. Urmaker tipper jeg tar 1-2k.

• Liker
Reaksjoner: thomasg
Veldig mye interessant lesing i den artikkelen @Audjoh

Ser frem til både museum og bok fra Omega med mer informasjon om Speedmasteren..

• Liker
Reaksjoner: Audjoh
Etter et par år med Seiko, Tissot og Orient er det på tide å ta steget videre og kjøpe min relistiske gral, en "måneklokke" :D Jeg falt fullstendig for "Tintin"-utgaven første gang jeg så den, og nå har jeg kontaktet Bjerke. Klokka er ute av produksjon, men er fortsatt mulig å bestille fra Omega.

tintin2.jpg

Klokka har hesalitt/plexi og baklokk i stål, det tikker et 1861-verk i den og den skal ellers være helt lik en "standard" speedy. Likevel koster den 10.000,- mindre enn den vanlige modellen? Noen som har noen tanker rundt hvorfor? Om den stiger eller synker i verdi bryr jeg meg veldig lite om, for meg blir det en investering for livet. Men så jo at det lå en ute på forumet for en stund tilbake til 24.000,- og ny pris er 30.000,-

Nå må jeg bare ha et par dager i tenkeboksen og godsnakke litt med dama, så får vi se :) Blir evt en goood stund til neste klokke :D ;)

Etter et par år med Seiko, Tissot og Orient er det på tide å ta steget videre og kjøpe min relistiske gral, en "måneklokke" :D Jeg falt fullstendig for "Tintin"-utgaven første gang jeg så den, og nå har jeg kontaktet Bjerke. Klokka er ute av produksjon, men er fortsatt mulig å bestille fra Omega.

tintin2.jpg

Klokka har hesalitt/plexi og baklokk i stål, det tikker et 1861-verk i den og den skal ellers være helt lik en "standard" speedy. Likevel koster den 10.000,- mindre enn den vanlige modellen? Noen som har noen tanker rundt hvorfor? Om den stiger eller synker i verdi bryr jeg meg veldig lite om, for meg blir det en investering for livet. Men så jo at det lå en ute på forumet for en stund tilbake til 24.000,- og ny pris er 30.000,-

Nå må jeg bare ha et par dager i tenkeboksen og godsnakke litt med dama, så får vi se :) Blir evt en goood stund til neste klokke :D ;)

Speedmaster Pro Racing eller Tintin ble lansert ved Baselworld 2013 og produksjonen utkikk vel i 2015.
Anslått et sted mellom 1000-2000 Tintin-modeller.
Prisen var opprinnelig 70 EUR høyere enn Speedy Pro i hesalite.
Det ryktes at produksjonen utkikk grunnet uenigheter med Hergé-familien som sitter med Tintin-rettighetene.
Den lave retailprisen er vel kanskje grunnet at denne modellen utgikk før Omega skrudde opp prisene.

Speedmaster Pro Racing eller Tintin ble lansert ved Baselworld 2013 og produksjonen utkikk vel i 2015.
Anslått et sted mellom 1000-2000 Tintin-modeller.
Prisen var opprinnelig 70 EUR høyere enn Speedy Pro i hesalite.
Det ryktes at produksjonen utkikk grunnet uenigheter med Hergé-familien som sitter med Tintin-rettighetene.
Den lave retailprisen er vel kanskje grunnet at denne modellen utgikk før Omega skrudde opp prisene.

Virker ganske merkelig hele greia egentlig. Hvorfor produsere opp klokka før en avtale med Tintin-folka er på plass? Men, greit for meg :) Og skulle jeg ha lyst er det jo ikke verdens største problem å bytte ut skiva etterhvert.

Virker ganske merkelig hele greia egentlig. Hvorfor produsere opp klokka før en avtale med Tintin-folka er på plass? Men, greit for meg :) Og skulle jeg ha lyst er det jo ikke verdens største problem å bytte ut skiva etterhvert.

Tintin-modellen skulle opprinnelig ha Tintin-raketten på en av subdialsene men Hergé-klanen ombestemte seg like før Baselworld slik at designet heller ble en "Racing-dial".
For din del gjør du et ordentlig kupp for en ordentlig "Moonwatch" med cal. 1861 ;)

Synes Tintin er dritkul, og med en morsom historie også. Med potensiale for samlerverdi, "what's not to like"? Og med den prisen, så burde det være enkelt. :)

• Liker
Reaksjoner: Petrus
Synes Tintin er dritkul, og med en morsom historie også. Med potensiale for samlerverdi, "what's not to like"? Og med den prisen, så burde det være enkelt. :)

Tintin-modellen skulle opprinnelig ha Tintin-raketten på en av subdialsene men Hergé-klanen ombestemte seg like før Baselworld slik at designet heller ble en "Racing-dial".
For din del gjør du et ordentlig kupp for en ordentlig "Moonwatch" med cal. 1861 ;)

Det jeg tenker også, elsker jo Tintin og de to bøkene om måneturen har alltid vært store favoritter. Eneste problem er at prisen fortsatt er ca 10x mitt vanlige klokkebudsjett :D Ned på Bjerke og prøve en "vanlig" speedy på mandag og satse på å bestemme meg da :)

• Liker
Reaksjoner: gulenissen
Lurer litt på en Speedmaster Mark II, den "oransje". Er den "verd" pengene, eller bør de brukes på en annen Omega. Har Måneklokken, 600 45.5 Titan, 300 Master Ttitan, AT GMT blå.

https://www.omegawatches.com/watche...xial-chronograph-424-x-462-mm/32710435006001/

Teknisk sett, urverket 3330 er god men ikke så god som det 9300.
De reflekteres også på prisen med de rundt 20 tusen "avslag" fra de krono-9300.
Basert på prisene der: http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/produktkategori/klokker/omega-klokker/speedmaster/

Teknisk sett, urverket 3330 er god men ikke så god som det 9300.
De reflekteres også på prisen med de rundt 20 tusen "avslag" fra de krono-9300.
Basert på prisene der: http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/produktkategori/klokker/omega-klokker/speedmaster/
Joda, 3330 er jo et eldre urverk. Men når alt kommer til alt, så "tikker og går det" jo. Tenkte mer på utseendet og anvendelighet. Orange kan jo være litt, vel, orange, og er vel ikke den klokken som passer til alt, slik Måneklokken vel gjør. Men vintage-looken liker jeg. :)

Alderen er ikke det som spiller.
9300 har bla en GMT funksjon med time/minutt visere i en av kronografens skiver. Disse urverk er veldig forskellige.
3330 er opprinnelig et ETA/Valjoux urverk.
9300 er "100% Omega" og har sin egen produksjons linje for Omega.

Redigert:
Alderen er ikke det som spiller.
9300 har bla en GMT funksjon med time/minutt visere i en av kronografens skiver. Disse urverk er veldig forskellige.
3330 er opprinnelig et Piguet urverk.
9300 er 100% Omega og har sin egen produksjons linje hos Omega.
Takk for info. Da blir spørsmålet om Inhouse er viktig eller ei. Synes klokka er kul, men det er det jo mye som er :)

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord